شنبه ۴ آذر ۱۳۹۱ - ۰۹:۱۷
کد خبر: 61137

ماسك صورت یك مخلوط ساده از مواد شیمیایی و طبیعی است كه برای ایجاد اثرات خاص (بسته به نوع پوست) روی پوست به كار می‌رود.

استفاده صحیح ‌از ماسك‌ صورت
سلامت نیوز : ماسك صورت یك مخلوط ساده از مواد شیمیایی و طبیعی است كه برای ایجاد اثرات خاص (بسته به نوع پوست) روی پوست به كار می‌رود.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از جام جم ؛ ماسك‌های صورت نوعی فرآورده‌های خمیری است كه روی پوست صورت و گردن بجز نواحی دور دهان و دور چشم‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد و با تحریک سلول‌‌های بافت هم‌بند، موجب افزایش تولید کلاژن و الاستیک در بخش میانی پوست و در نتیجه باعث افزایش استحکام آن می‌شود و چین و چروک پوست را کمتر می‌‌کند.

همچنین تولید رنگدانه‌‌های پوست را کمتر کرده و پوست را روشن‌‌تر می‌کند. ماسك‌ها با توجه به تركیبات سازنده خود دارای اثرات دیگری نیز هست كه ازجمله آنها به اثرات پاك‌كنندگی عمقی، تحریك جریان خون در پوست، تقویت مرطوب‌كنندگی، تغذیه پوست و اثرات قابض می‌توان اشاره كرد. یك ماسك خوب باید دارای مشخصات زیر باشد:

1 ـ ذرات پودرهای تشكیل‌دهنده آن باید كاملا ریز و نرم بوده و ذرات درشت و ریگ مانند كه هنگام استفاده سبب ایجاد زبری و احساس نامطلوب روی پوست صورت می‌شود، در آن وجود نداشته باشد.

2 ـ پس از مصرف بلافاصله خشك شده و یك لایه پیوسته و چسبنده روی پوست صورت ایجاد كند. این لایه باید به گونه‌ای باشد كه در موقع لزوم توسط كشیدن ملایم یا شست‌وشوی ساده براحتی از روی پوست جدا شده و هنگام جدا شدن از روی سطح پوست هیچ گونه دردی ایجاد نكند.

3 ـ پس از مصرف در پوست صورت احساس سفتی و فشار ایجاد كند.

4 ـ توانایی پاك كردن موثر سطح پوست را داشته باشد.

اما قبل از استفاده از ماسك، ابتدا هر نوع آرایشی را از روی پوست پاک کنید. بعد در یک فضای مرطوب‌ و گرم مانند حمام قرار بگیرید تا منافذ صورت‌‌تان باز شود. حتی می ‌توانید بعد از حمام کردن، صورت‌‌تان را لیف بزنید تا سلول‌‌های مرده از روی آن پاک شده و راه برای ورود ترکیبات فعال باز شود.

در صورتی که مایل هستید از ماسک‌های مرطوب‌‌کننده استفاده کنید، لایه‌‌ای ضخیم از ماسک را روی پوست صورت و گردن بمالید تا پوست آنچه را نیاز دارد، جذب کند. می‌‌توانید از سمت پایین به بالا برای کشیدن پوست به سمت بالا و وارد کردن مواد فعال به عمق پوست، صورت و گردن را ماساژ دهید.

به این مساله توجه داشته باشید که نباید مواد را به اطراف چشم که پوست آن بسیار نازک است بمالید، چون در این صورت احتمال تورم و تحریک پوست وجود دارد.

اما باید این نكته را هم به خاطر داشته باشید كه استفاده بیش از حد از ماسك‌ها، بویژه ماسك‌های روشن‌كننده پوست به دلیل این كه حاوی مواد لایه‌بردار و ملتهب‌كننده است، می‌تواند مضر باشد و به پوست آسیب برساند.

بهترین راه برای این كه از آسیب‌های احتمالی این ماسك‌ها دور بمانید، استفاده از ماسك‌های خانگی و گیاهی است كه می‌توانید براحتی در منزل تهیه كنید.

این نوع از ماسك‌ها با تحریك سلول‌های بافت هم‌بند موجب افزایش تولید كلاژن و الاستیك در بخش میانی پوست و در نتیجه باعث افزایش استحكام آن می‌شود و چین و چروك پوست را كمتر می‌كند. همچنین تولید رنگدانه‌های پوست را كمتر كرده و پوست را روشن‌تر می‌كند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha