رییس انجمن تالاسمی ایران اظهار داشت: در حال حاضر بزرگترین مشکل، تامین داروها و خدماتی است که سازمان‌های بیمه‌گر باید ارائه دهند که تشکیل بیمه سلامت ایرانیان و ادغام سازمان‌های بیمه‌گر نگرانی‌هایی را برای بیماران تالاسمی ایجاد کرده است.

سلامت نیوز: رییس انجمن تالاسمی ایران اظهار داشت: در حال حاضر بزرگترین مشکل، تامین داروها و خدماتی است که سازمان‌های بیمه‌گر باید ارائه دهند که تشکیل بیمه سلامت ایرانیان و ادغام سازمان‌های بیمه‌گر نگرانی‌هایی را برای بیماران تالاسمی ایجاد کرده است.

دکتر مجید آراسته در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: وقتی شورای عالی بیمه تشکیل می‌شود، دستورالعملی به وزارت بهداشت داده می‌شود که باید آن را اجرایی کند اما اگر وزارت رفاه با این طرح همراهی نکرده و سازمان‌های بیمه‌گر کوتاهی کنند این مصوبه اثر خود را از دست خواهد داد.

رییس انجمن تالاسمی ایران افزود: با توجه به اینکه 90 درصد مردم از بیمه‌های پایه استفاده می‌کنند و تنها 10 درصد مردم از بیمه‌های دیگر مانند نیروهای مسلح استفاده می‌کنند بیشتر مردم در تهیه داروها دچار مشکل خواهند شد.

وی با بیان اینکه در تاریخ 14 مرداد ماه سال 91 طبق دستورالعمل شورای عالی بیمه و وزارت رفاه سازمان‌های بیمه‌گر می‌بایست در زمینه پذیرش داروهای بیمه‌گر اقدام می‌کردند، افزود: تاکنون در این زمینه هیچ اقدامی صورت نگرفته و این در حالی است که مهم‌ترین اثر یک تبصره این است که نتیجه آن را مردم ببینند و زمانی که قسمتی از آن اجرا شده و قسمتی مغفول بماند، عملا آن قانون اجرا نشده و در نهایت این مردم هستند که ضرر می‌بینند.

آراسته ادامه داد: متاسفانه در حال حاضر همه چیز ابعاد اقتصادی پیدا کرده است اما باید توجه داشت که در حوزه سلامت نمی‌توانیم اقتصاد و مادیات را در اولویت قرار دهیم، زیرا در این حوزه با جان انسان‌ها سر و کار داریم و اگر بیماری داروی خود را در زمان و موعد خود نگیرد در درازمدت دچار عوارض بسیاری خواهند شد.

رییس انجمن تالاسمی ایران با بیان اینکه در حال حاضر مهم‌ترین کار در تهیه داروهای تالاسمی، تولید داروهای خارجی در داخل کشور است، بیان کرد: ما اکنون به دنبال آن هستیم که بتوانیم به ذخیره مناسبی از داروها دست یابیم تا چالش‌ها و نوسانات دارویی برطرف شود.

وی با بیان اینکه برای تهیه داروهای تالاسمی باید سازمان‌های مختلف هماهنگی داشته باشند، افزود: متاسفانه در حال حاضراین هماهنگی وجود ندارد که لطمه این ناهماهنگی‌ها را مردم متحمل می‌شوند.

وی در ادامه اظهار کرد: مساله اجرای ناقص مصوبات هزینه‌های بسیار بالایی را به فرد، خانواده، جامعه و حتی همان سازمان‌های بیمه‌گر وارد خواهد کرد.

دکتر آراسته در پایان تاکید کرد: اجرایی نشدن این قانون در شهرستان‌ها مشکلات بیشتر و جدی‌تری به وجود می‌آورد زیرا ابتدا باید استانها دارو را خریداری کرده و آن را بین شهرستان‌ها توزیع کند که در این صورت در بسیاری مواقع ممکن است کسی که در شهرستان زندگی می‌کند، ضرورت تهیه این دارو را احساس نکرده و زمانی مراجعه کند که دارو به اتمام رسیده باشد و بر اثر این مساله لطمه ببیند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha