سلامت نیوز: زمانی که کار از یک زایمان طبیعی که می تواند بی خطر باشد به سمت کار جراحی و سزارین سوق داده می شود، عوارض هم بیشتر می شود در نتیجه شکایات هم بالاتر می رود.
دکتر محمد رضا نوروزی عضو شورای عالی سازمان نظام پزشکی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران گفت:  اصولا رشته زنان یک رشته پرخطر محسوب می شود و طول مدت زمانی که بیمار به همراه فرزندانش در مواجه به پزشک قرار می گیرد بیشتر است و در واقع پزشک مسئول جان 2 نفر است.
 علاوه بر آن توقعات افراد هم بسیار زیاد است و تصورشان این است که یک نوزادی به دنیا می آید و مسیر خوشی را به همراه دارد و در حالی که این مسیر خوش خطراتی دارد که تنها پزشکان با آن روبرو هستند ضمن اینکه آمار زاد و ولد در کشور بسیار زیاد شده پس تعداد افراد بیشتری در مواجه با پزشکان قرار می گیرند.

وی گفت: متاسفانه تعداد شکایت از متخصصان زنان بسیار بیشتر شده چرا که با گسترش روش سزارین که یک روش جراحی است و هر جراحی خطرات خاص خود را دارد پس از تعداد شکایات هم به تبع آن افزایش پیدا می کند.
نوروزی تصریح کرد: وقتی کار از یک زایمان طبیعی که می تواند بی خطر باشند به سمت کار جراحی سوق داده می شود عوارض هم بالاتر می رود اما این نکته را باید گفت که بررسی شکایات در سازمان نظام پزشکی و شورای حل اختلاف پزشکی تنها 20 درصد شکایات پزشک مقصر بوده و در 80 درصد موارد تلقی بد شاکی و یا در اثر تحریک دیگران بوده و همین امر نشان می دهد که پزشکان زنان و زایمان دقت زیادی در کارشان دارند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha