سلامت نیوز:  دبیر کل سازمان ملل متحد در پیامی به مناسبت روز بین المللی امحای خشونت علیه زنان، 25 نوامبر 2012 برابر با 5 آذر ماه جاری از دولت ها خواست به تعهدات خود برای خاتمه مشکل خشونت علیه زنان و دختران عمل نمایند که یکی ازگسترده ترین تجاوزات به حقوق بشر است.

به گزارش سلامت نیوز، بان کی مون گفت در این روز جهانی اینجانب از دولت ها می خواهم به تعهدات خود برای خاتمه دادن به هر گونه خشونت علیه زنان و دختران در تمامی نقاط گیتی عمل کرده و درعین حال مردم را نیز ترغیب می نمایم تا ازاین هدف مهم حمایت نمایند.
 در خواست دبیر کل پیش از برگزاری جلسه کمیسیون مقام زن ملل متحد مطرح گردیده که قراراست در مقر سازمان ملل در نیویورک  در  23 مارس 2013 برگزار شود. تعداد 45 کشور عضو کمیسیون مذکور هستند و این نشست قرار است به مسئله امحای خشونت علیه  زنان و دختران بپردازد.  در پیام بان کی مون آمده است میلیون ها زن و دختر در سراسر جهان مورد حمله، تنبیه، تجاوز و قطع اندام و حتی قتل قرار می گیرند که همه این موارد نقض آشکار حقوق بشر آنان است. از جبهه های جنگ گرفته تا در خانه، خیابان، مدرسه، محل کار، جوامع، نزدیک به 70 درصد از زنان خشونت فیزیکی و جنسی را در برهه ای از زندگی خود تجربه می نمایند.
قریب به یک چهارم زنان باردار تحت تاثیر این گونه رفتار ها قرار می گیرند.  سازمان ملل متحد در 2008 "نهضت اتحاد برای خاتمه دادن به خشونت علیه زنان و دختران" را آغاز نمود که هدف آن افزایش آگاهی عمومی و منابع برای جلوگیری و پاسخ به هر گونه خشونت علیه زنان و دختران در سراسر جهان است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha