وزیر رفاه و تامین اجتماعی در جشن فارغ التحصیلی اولین دوره دانشسرای مددیاری اعتیاد که در دانشگاه علوم بهزیستی تهران برگزار شد گفت: باید از انحصار گرایی در روشهای درمان اعتیاد پرهیز کرد و به روشهای نوین بهای بیشتری داد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل ازمهر، دکتر مصری در این مراسم ضمن تشکر از کسانی که برای درمان اعتیاد در ایران تلاش می کنند گفت: تشکر اصلی را باید از کسانی به عمل آورد که با کنار گذاشتن اعتیاد دو باره متولد شدند.

وزیر رفاه و تامین اجتماعی مهمترین مرحله درمان اعتیاد و سالم سازی افراد را شناخت علل گرایش فرد به اعتیاد دانست و افزود:  علت گرایش هر فرد به مواد مخدر با دیگری متفاوت است، بنابراین راه درمان آنها نیز متفاوت خواهد بود.

وی همچنین باتاکید بر اینکه معتاد حاشیه نشین ترین آدمی است که در جامعه زندگی می کند گفت: بدترین درد یک معتاد این است که نمی تواند درد خود را نه برای جامعه و نه برای خانواده خود بیان کند.

عبدالرضا مصری با اشاره به جامعه  نگری فرد معتاد تصریح کرد: فرد معتاد برای بهتر درک شدن به جامعه معتادین پناه می برد و این زمینه ساز خطاهای بعدی او می شود و خانواده فرد معتاد نیز به تدریج در جامعه منزوی خواهند شد.

وزیر رفاه و تامین اجتماعی خاطرنشان کرد: انجمن های غیر دولتی درمان اعتیاد این تصور را که اعتیاد غیر قابل درمان است از بین بردند و دریچه های امید را به روی معتادان و خانواده ها و مسئولان گشودند.
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha