سلامت نیوز : کارشناس صنایع غذایی دانشگاه علوم پزشکی یزد گفت: کودکانی که از خوردن صبحانه امتناع می‌ورزند در انجام تکالیف ریاضی کارایی کمتری داشته و قدرت خلاقیت و ابتکار آنها کاهش می‌یابد.

علی اکبر کمالی در گفت‌وگو با (ایسنا) ، در خصوص اهمیت خوردن صبحانه در یادگیری دانش آموزان اظهار داشت: افزایش نسبی قند خون به دنبال صرف صبحانه موجب بهبود عملکرد مغز و تامین انرژی لازم برای فعالیت روزانه می‌شود.وی افزود: نخوردن صبحانه اثرات منفی بر یادگیری دانش آموزان برجای گذاشته و در نتیجه بر اثر مختل شدن فعالیت طبیعی مغز، یادگیری و تمرکز حواس کاهش می یابد.

کمالی اضافه کرد: با حذف صبحانه وعده‌های غذایی مواد مغذی که در این وعده دریافت می‌شود در وعده‌های دیگر جایگزین نخواهد شد و فرد را دچار کمبود کالری، ویتامین‌ها و املاح می‌کند.این کارشناس صنایع غذایی همچنین به والدین توصیه کرد: صبحانه را به عنوان یک وعده غذایی مهم تلقی کنند و همگی به دور یک سفره به صرف صبحانه بپردازند تا تشویقی برای کودکان باشد.

وی افزود: حتی‌الامکان بهتر است شام در ساعات ابتدای شب صرف شود و کودکان زودتر بخوابند تا صبح برای صرف صبحانه اشتهای لازم را پیدا کنند.وی گفت: در صورتی که نخوردن صبحانه تداوم یابد، تبدیل به عادت می‌شود و این امر موجب دریافت کم مواد مغذی روزانه مورد نیاز فرد می‌شود که در وعده‌های دیگر جایگزین نخواهد شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha