سلامت نیوز : مدیرکل نظارت سازمان نظام پزشکی با اشاره به همکاری نزدیک این اداره کل با معاونت درمان دانشگاه‌های علوم پزشکی در برخورد با تخلفات حوزه سلامت تاکید کرد: بر اساس قوانین، هرگونه لیزرتراپی و ارایه خدمات پوستی با لیزر در آرایشگاه‌ها ممنوع است و در صورت گزارش یا شناسایی، بلافاصله با متخلفان برخورد می‌شود.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا ؛ دکتر حجت‌اله مقیمی به کارگیری دستگاه‌های مختلف برای کاهش وزن در باشگاه‌های ورزشی و بدنسازی و پرورش اندام را ممنوع دانست و گفت: ارایه این خدمات تنها توسط پزشکان دارای مجوز مربوطه صورت می‌گیرد.

وی افزود: اداره کل نظارت یکی از زیرمجموعه‌های معاونت نظارت و برنامه‌ریزی سازمان نظام پزشکی است که سه مسؤولیت و وظیفه مهم نظارت بر تبلیغات، نظارت بر فعالیت مؤسسات و مراکز درمانی خصوصی و نظارت بر اجرای تعرفه‌های بخش خصوصی حوزه سلامت را بر عهده دارد.

وی افزود: یکی از برنامه‌های سازمان نظام پزشکی بازدید و ارزیابی مطب‌ها، دفاتر کار و مراکز درمانی - تشخیصی بخش خصوصی است و جهت پرهیز از موازی کاری با سایر نهادهای نظارتی با دانشگاه‌های علوم پزشکی سراسر کشور همکاری نزدیک صورت خواهد گرفت و در شناسایی، گزارش و پیگیری تخلفاتی همچون عدم رعایت تعرفه‌های قانونی، نداشتن مجوزها و پروانه‌های طبابت قانونی و نیز بررسی صلاحیت ارایه‌کنندگان خدمات حوزه سلامت با معاونت درمان دانشگاه‌های علوم پزشکی همکاری داریم.

مقیمی اضافه کرد: نحوه برخورد و مواجهه سازمان نظام پزشکی با ارایه‌دهندگان خدمات حوزه سلامت در چهارچوب هدایت و ارشاد است؛ به طوری که ابتدا استانداردها، قوانین و مقررات را به جامعه پزشکی یادآوری شده و سپس مشکلات و نواقص شناسایی شده برای آنها روشن می‌شود تا مردم بهترین خدمات را دریافت کنند.

مدیر کل نظارت سازمان نظام پزشکی با اشاره به پیگیری شکایات مطرح شده از سوی مردم و بیماران ادامه داد: هر شکایتی از جامعه پزشکی به دقت توسط اداره کل نظارت بررسی می‌شود و افرادی که تعرفه غیرمجاز دریافت کرده‌اند با شیوه‌های اطلاع‌رسانی و هدایت این اداره کل دعوت به اجرای قانون می‌شوند. خوشبختانه پزشکان نیز وضعیت معیشتی مردم را در این برهه حساس مدنظر دارند به شکلی که با وجود چند برابر شدن قیمت کالاها و هزینه‌های خدمات و افزایش تنها 20 درصدی تعرفه‌ها، تعداد شکایات تعرفه‌ای افزایش نیافته است و این نشان از دلسوزی این قشر خدوم است.

وی افزود: تعداد زیادی از افرادی غیرپزشک که صلاحیت، تحصیلات لازم و مجوزهای قانونی ارایه خدمات سلامت به بیماران را ندارند اما به طور غیر قانونی در این حوزه فعالیت می‌کنند، توسط اداره کل نظارت سازمان نظام پزشکی شناسایی شده و طبق قوانین با آنها برخورد می‌شود. از سال 89 تاکنون حدود تعداد کثیری از افراد غیرپزشک فاقد صلاحیت پزشکی شناسایی شده و از فعالیت آنها جلوگیری شده است. این اطلاعات هم از سوی مردم و هم از سوی پزشکان به ما رسیده است که جای قدردانی و تشکر دارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha