سلامت نیوز : فاطمه چرخان‌ساز در گفت‌و‌گو با فارس در اهواز اظهار داشت: این طرح به وسیله دستگاه‌های خاص تست قند خون انجام خواهد شد.وی افزود: هم اکنون این طرح در غرفه بهداشت و درمان نمایشگاه توانمندی‌های بسیجیان شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب واقع در حوزه شهید تندگویان در حال اجراست که مراجعان می‌توانند در کمتر از یک دقیقه از میزان قند خون باخبر شوند و نسبت به کنترل آن اقدام کنند.

چرخان‌ساز با اشاره به اینکه دیابت علائم خاصی برای تشخیص ندارد، اضافه کرد: برای اطلاع از بیماری حتما باید فرد آزمایش دیابت انجام دهد زیرا تا قبل آن نمی‌توان تشخیص داد که فرد مبتلا است.

بهداشت‌یار بهداشت عمومی و طب صنعتی صنعت نفت اهواز تصریح کرد: در طرح غربالگری دیابت علاوه بر اندازه گیری میزان قند خون افراد، هشدار و مشاوراتی به افراد در معرض خطر داده می‌شود که باید برای بررسی بیشتر و انجام معاینات و آزمایش دیابت، به پزشک مراجعه کنند.

وی با بیان اینکه قند خون نرمال در افراد بزرگسال زیر 200 میلی گرم است، خاطر نشان کرد: افراد مستعد از نظر ارثی، افراد دارای اضافه وزن و کسانی که مصرف مواد قندی و شیرینی بیشتری دارند، مورد بررسی قرار می‌گیرند و توصیه‌های لازم به آن‌ها داده می‌شود.

چرخان‌ساز تاکید کرد: در غرفه بهداشت و درمان آمادگی لازم را داریم تا در ساعات کاری نمایشگاه توانمندی‌های بسیجیان شرکت ملی مناطق نفت‌خیز، قند خون تمام مراجعه کنندگان را اندازه‌گیری کنیم.

وی در ادامه به بیان آمار تست قند خون در روز نخست نمایشگاه اشاره کرد و افزود: در روز نخست نمایشگاه که بیش از 100 نفر قند خون خود را اندازه‌گیری کردند قند خون پنج نفر از آنان بالا تشخیص داده شد که برای انجام مراحل درمان توصیه‌ها و مشاوراتی به آن‌ها داده شد.

این بهداشت‌یار صنعت نفت در ادامه به اقدامات دیگر برای غربالگری دیابت اشاره کرد و گفت: در آستانه روز جهانی دیابت و به منظور ارائه خدمات آموزشی و مشاوره در زمینه این بیماری، بهداشت عمومی و طب صنعتی بهداشت و درمان اهواز اقدام به برپایی پایگاه مشاوره و اطلاع رسانی و نیز اندازه‌گیری قند خون در محل ستاد شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب کرد که مورد استقبال تعداد زیادی از کارکنان شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب قرار گرفت و بیش از 300 نفر قند خون خود را اندازه گرفتند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha