سلامت نیوز :یحیی رضایی امروز در گفت‌وگو با فارس در بوشهر اظهار داشت: با توجه به مشکلات و محدودیت‌های موجود با ذخیره‌سازی مناسب و متمرکز، توزیع کردن داروهای خاص و کمیاب مدیریت خوبی در استان ایجاد کردیم.

وی افزود: می‌توان ادعا کرد یکی از کم‌ترین مشکلات تامین و تهیه دارو در سطح کشور در استان بوشهر است.معاون دانشگاه علوم پزشکی بوشهر تصریح کرد: به طور مرتب داروهای مورد نیاز توسط دانشگاه علوم پزشکی شناسایی و به سازمان غذا و دارو اعلام می‌شود تا در کمترین زمان در اختیار استان قرار گیرد.

رضایی در مورد توزیع دارو و مشکلات آن در استان بوشهر گفت: شرکت‌های پخش دارو در استان بوشهر از 10 شرکت به 26 شرکت در استان افزایش یافته و رقابت خوبی بین شرکت‌ها برای پخش ایجاد شده است و همین امر موجب شده داروها در کمترین زمان به داروخانه‌ها تحویل شود.

وی اضافه کرد: در مورد داروهای خارجی هم به خاطر تحریم‌ها و خرید نقدی توسط شرکت‌های وارد کننده مدت زمان وصول چک‌های دارویی شرکت‌ها که توسط داروخانه‌ها صادر می‌شود کم شده و این امر موجب بروز مشکلاتی برای داروخانه‌ها به منظور تامین منابع مالی شده است.

معاون دارو و غذای دانشگاه علوم پزشکی بوشهر در ارتباط با اجرای طرح پزشک خانواده و نقش آن در تامین دارو گفت: با اجرای طرح پزشک خانواده چنانچه سازمان‌های بیمه‌گر به تعهدات خود در قبال پرداخت‌ مطالبات داروخانه‌ها عمل کنند تحول خوبی در درمان رخ خواهد داد زیرا داروها در سطح یک یعنی در زمان مراجعه بیمار به پزشک مشخص شده است و هزینه دارو و ویزیت رایگان خواهد بود و کمک زیادی به آحاد جامعه می‌شود.

رضایی اضافه کرد: با این طرح جلوی بسیاری از نابسامانی‌های درمان نظیر پدیده شوم زیر میزی گرفته شده است و موجب جراحی و سالم‌سازی نظام سلامت خواهد شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha