مهسا حاجی زاده کودک 7ساله رامهرمزی که به یك ناهنجاری مادرزادی در ناحیه كام مبتلا بود با همکاری دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز بصورت کاملا تخصصی در مسیر درمان قرار گرفت.

با تلاش پزشکان اهوازی مهسای 7 ساله درمان شد
سلامت نیوز :حدود هفت ماه پیش بود که خبر مشکل شکاف کام دختر بچه رامهرمزی در سایتها و مطبوعات کشور پخش شد. تنها زمانی کوتاه در حدود چند ساعت لازم بود تا سیل تماسهای انسان دوستانه همشهریان گرامی جهت تامین هزینه های درمان این دختر معصوم جاری شود اما علیرغم تمام وعده های داده شده کمک چندانی به این خانواده صورت نگرفت تا دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز با همکاری بهترین متخصصین و امکانات به پیگیری مداوای این کودک معصوم بپردازد.

به گزارش خبرنگار سلامت نیوز از اهواز بعد از معاینه این کودک مشخص گردید که بیش از 2بار از ناحیه کام عمل جراحی شده و حفره بطور کامل بسته نشده بود لذا تیم جراحی به سرپرستی دکتر نادر صاکی در یکی از بیمارستانهای دانشگاهی کودک مذبور را با تقبل تمام هزینه های درمانی مورد ترمیم و جراحی قرار دادند.

دکتر نادر صاکی مدیر گروه گوش و حلق و بینی دانشگاه علوم پزشکی اهواز و پزشک مهسا در گفتگو با خبرنگار سلامت نیوز از اهواز ، گفت: این بیمار مبتلا به یك ناهنجاری مادرزادی در ناحیه كام بوده كه قبل از مراجعه به مركز درمانی امام خمینی(ره) اهواز مراجعات متفرقه ای به دیگر مراكز درمانی داشته است و دو یا سه بار هم در ناحیه حلق مورد جراحی قرار گرفته است كه در نهایت به بیمارستان امام مراجعه می كند كه ما با تشكیل كمیسیون در گروه گوش و حلق و بینی بیمارستان زمانی را برای انجام عمل جراحی تعیین كردیم.

وی گفت: معمولا این عارضه را پیش از آنکه کودک شروع به حرف زدن کند، عمل می‌کنند، چرا که در غیر این صورت حرف زدن برای کودک مشکل خواهد بود. صاکی در خصوص این عمل اظهار داشت خوشبختانه حفره ای كه در قسمت سقف دهان این كودك بوده كاملا بسته شده است و دیگر نیازی به عمل مجدد نخواهد بود، ولی نكته مهم این است كه عمل جراحی این بیماران باید با دقت و مراقبت كامل و همچنین مراقبت های ویژه والدین انجام بپذیرد تا احتمال عدم موفقیت این گونه عمل ها كمتر شود زیرا ممكن است به دلیل عدم مراقبت های غذایی بخیه ها شل شده و مجددا حفره ایجاد شود.

مدیر گروه گوش و حلق و بینی دانشگاه علوم پزشکی اهواز اظهار داشت: معمولا بعد از ترمیم و درمان، این بیماران با یك فاصله زمانی سه ماهه به گفتار درمانی مراكز دانشگاهی ارجاع داده می شوند كه حدود 6ماه الی یكسال تحت آموزش دوره های گفتار درمانی قرار می گیرند تا به تدریج از نظر سبك كلام و تكلم بهبودی حاصل شود كه این بهبودی می تواند از 100 درصد تا بهبودی نسبی 70 درصد كه مورد رضایت ما هم است حاصل شود.

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشكی جندی شاپور اهواز گفت: گروه گوش و حلق و بینی بیمارستان امام خمینی (ره) اهواز از سال 1342 مشغول آموزش و درمان در سراسر كشور خصوصا در استان خوزستان بوده است كه از همان سالها محل مراجعه و درمان بیماران بوده است. ایشان در پایان خاطرنشان ساخت كه گروه گوش و حلق و بینی بیمارستان امام خمینی (ره) یكی از مراكز عمده سرویس دهی به جنوب غرب كشور و استان های مجاور می باشد كه در بخش های مختلف از جمله بخش ناهنجاری های مادرزادی شكاف كام و لب در حال ارائه خدمات است که دانشگاه علوم پزشكی جندی شاپور اهواز یكی از دانشگاههای موفق در زمینه عمل های جراحی گوش و حلق و بینی می باشد، البته از آذرماه بخش كاشت حلزون هم بطور رسمی افتتاح خواهد شد كه با افتتاح این بخش به عنوان یك بخش كامل به بیماران خدمات ارائه خواهد داد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha