پنجشنبه ۱۸ مرداد ۱۳۸۶ - ۰۰:۰۰
کد خبر: 6123

مقامات منطقه ساتارا، در ایالت ماهاراشترا، در غرب هند تصمیم گرفته‌اند هزینه ماه عسل دوم زوج‌های جوانی را بپردازند که بچه دار شدن خود را دست کم به مدت دو سال به تعویق بیاندازند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، این تصمیم در تلاش برای کنترل نرخ موالید در هند است و بیشتر متوجه گروهی است که قبل از 18 سالگی که سن قانونی ازدواج در هند است، ازدواج می کنند.

اجرای این برنامه از روز 15 آگوست که روز استقلال هند است، شروع خواهد شد.

جمعیت هند در حال حاضر متجاوز از یک میلیارد نفر است.

وی اچ موهایت، وزیر بهداشت ساتارا، گفت: به زوج های جوانی که برنامه بچه‌دار شدن را تا دو سال به تاخیر بیاندازند، معادل 125 دلار برای تامین هزینه ماه عسل دومشان، پرداخت خواهد شد.

وی افزود: در صورتی که زوج‌ها این برنامه را تا سه سال به تاخیر بیاندازند، معادل 190 دلار دریافت خواهند کرد.

طراحان این برنامه می گویند: تنها پول مطرح نیست و زوج‌هایی که برای این برنامه نام نویسی می کنند از مشاوره رایگان در امور زناشویی و تسهیلات رایگان برای جلوگیری از بارداری استفاده خواهند کرد.

موهایت گفت: هم اکنون درباره این برنامه، سوال‌های زیادی از جانب زوج‌های جوان دریافت کرده است.

جمعیت ساتارا، حدود سه میلیون نفر است و هرسال قریب 25 هزار زوج در اینجا ازدواج می‌کنند. بیش از 85 درصد زوج‌ها در همان سال اول ازدواج صاحب فرزند می‌شوند.

در جامعه‌ای که برای داشتن فرزندان و به خصوص داشتن یک وارث ذکور، اهمیت زیادی قایل است، برنامه مورد بحث، تلاش جالب توجهی است برای متقاعد کردن زوج‌های جوان که داشتن فرزند را به تاخیر بیاندازند.

 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha