دوشنبه ۶ آذر ۱۳۹۱ - ۱۵:۳۹
کد خبر: 61234
سلامت نیوز :عناب از میوه‌های بسیار مفید است كه علاوه بر خواص تغذیه‌ای دارای موارد استفاده زیادی به عنوان یك گیاه دارویی است. این میوه كه می‌توان درختان آن را از ایران تا هند و جنوب چین و حتی جنوب اروپا پیدا كرد، در هر منطقه‌ای دارای اسامی مختلفی است. در هند و پاكستان آن را «ایناب» و در شرق آسیا آن را خرمای قرمز، خرمای چینی یا خرمای هندی می‌نامند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از جام جم ؛ در ایران بیشتر میوه خشك آن مصرف می‌شود، ولی جالب است بدانید كه در بسیاری از نقاط دنیا میوه تازه آن به صورت سبز استفاده می‌شود كه البته طعم بسیار خوبی هم دارد.در شرق آسیا عناب‌های بسیار بزرگی به اندازه خرما و با رنگ‌های مختلف از جمله مشكی و قرمز به عمل می‌آید. میوه عناب دارای خواص طبی متعددی است و در مكاتب طب سنتی كشورهای مختلف جایگاه ویژه‌ای برای كمك به سلامت و درمان بیماری‌ها دارد.

عناب دارای خواص ضدالتهابی، آرامبخشی، آنتی‌اكسیدانی، آنتی‌بیوتیكی و تقویت‌كننده سیستم ایمنی است.عناب در درمان بیماری‌های كبدی از جمله كبد چرب مفید است. عناب تقویت‌كننده دستگاه گوارش است و مطالعات بالینی، تاثیرات آن برای رفع مشكلات مختلف گوارش را نشان داده است.

مصرف عناب به هضم غذا كمك كرده و در جلوگیری از نفخ موثر است. تاثیر آن برای كمك به درمان یبوست با مطالعات بالینی مختلف به اثبات رسیده است و به تمام افرادی كه از یبوست رنج می‌برند توصیه می‌شود هر روز صبح یك تكه زنجبیل تازه و چند دانه عناب را در یك لیوان آب‌جوش قرار داده و پس از چند دقیقه این نوشیدنی را میل كنند.چای عناب در شرق آسیا یك نوشیدنی بسیار مطبوع در زمستان محسوب می‌شود كه به جلوگیری از سرماخوردگی نیز كمك می‌كند.

در طب سنتی ایران نیز مصرف جوشانده حاوی عناب برای درمان سرفه، سرماخوردگی و آنفلوآنزا و انواع گلودرد بسیار توصیه شده است.این میوه دارویی برای اختلالات جنسی و نازایی نیز موثر است. برای كمك به بهبود زخم‌ها نیز مصرف بیشتر عناب توصیه می‌شود.گذشته از خواص دارویی این میوه، عناب دارای ارزش تغذیه‌ای بالایی بوده و سرشار از املاح و ویتامین‌های مختلف است و مصرف آن به عنوان یكی از تنقلات مفید در بین وعده‌های غذایی توصیه می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha