پنجشنبه ۱۸ مرداد ۱۳۸۶ - ۰۰:۰۰
کد خبر: 6124

رییس سازمان نظام پزشكی كشور با اعلام راه‌اندازی بیمه نظام آسایش ویژه جامعه پزشكی فاقد پوشش بیمه‌ای گفت: با اخذ مجوز تاسیس، موسسه كارگزاری بیمه راه اندازی شد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، دكتر سید شهاب الدین صدر امروز در مراسم تقدیر از خبرنگاران با اشاره به این كه كلیه پزشكان فاقد پوشش بیمه‌ای و دفترچه بیمه شامل بیمه نظام آسایش می‌شوند، گفت: راه اندازی این بیمه به دور از هر گونه اهداف اقتصادی و تجاریست.

وی با بیان این كه هیچ ممنوعیتی در خصوص تبلیغاتی با هدف اطلاع رسانی شفاف وجود ندارد، ادامه داد: اما ادعاهای خاصی در قالب تبلیغات گمراه كننده از سوی برخی افراد فاقد صلاحیت عنوان می‌شود كه به انحراف اذهان عمومی منجر می‌شود. از این رو باید چارچوب خاصی تعریف و تبلیغات بر آن اساس صورت پذیرد.

صدر اطلاع رسانی شفاف را شایسته جامعه پزشكی و مورد قبول همه نقاط دنیا برشمرد و افزود: اما باید جلوی تبلیغات گمراه كننده و ادعاهای غلط و نادرست افراد گرفته ‌شود.

صدر در خصوص موضع سازمان نظام پزشكی در برابر انرژی درمانی با اشاره به وجود طب مكمل و آلترناتیو مدیسین در دنیا، در ادامه توضیح داد: برخی كشورها به شیوه طب سوزنی، هومیوپاتی (درمان با هم جنس) در مقابل آلوپاتی (درمان با ضد) به درمان می‌پردازند.

وی پرداختن به این شیوه‌های درمانی را منوط به گذراندن دوره‌های آموزشی برای كسب مهارت عنوان كرد و افزود: طب مكمل در دنیا رو به گسترش است.

رییس سازمان نظام پزشكی كشور، استفاده از گیاهان دارویی را بخشی از طب مكمل عنوان كرد و یادآو رشد: هر روش درمانی كه به لحاظ كلاسیك و علمی مورد تایید وزارت بهداشت باشد ادامه فعالیت آنان ممنوع نیست. این در شرایطی است كه هم اكنون مدارك علمی هم برای تایید انرژی درمانی از سوی وزارت بهداشت ارائه نشده است.

صدر در ادامه با بیان این كه گروه‌های مختلف حرفه‌ای دارای شرح وظایف مشخصی هستند، گفت: هر رشته تخصصی و فوق تخصصی در محدوده اختیارات قانونی كه آموزش دیده‌اند مجاز به فعالیت هستند.

وی با اشاره به همپوشانی چندین رشته فوق تخصصی جراحی پلاستیك، گوش و حلق و بینی و جراحان فك و صورت در انجام عمل رینوپلاستی (زیبایی بینی) در خاتمه توضیح داد: سپتوپلاستی (جراحی با هدف اصلاح تیغه بینی) در حیطه وظایف جراحان گوش، حلق و بینی قرار دارد. حال آن كه در انجام رینوپلاستی (زیبایی بینی) توسط جراحان فك و صورت محل اختلاف است و باید وزارت بهداشت با در نظر گرفتن محتوای متون آموزشی رشته‌های مختلف در این خصوص اعلام نظر كند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha