دوشنبه ۶ آذر ۱۳۹۱ - ۱۵:۴۹
کد خبر: 61240
سلامت نیوز : ذبح و قربانی احشام در جلوی عزاداران و یا در محل تکایا و مساجد باید با هماهنگی سازمان دامپزشکی و در شرایط بهداشتی صورت گیرد به نحوی که خونابه پخش نشود.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از مهر ؛ علی اکبر کمالی کار‌شناس صنایع غذایی با تاکید بر شستشو و گندزدایی مستمر ظروف چند بار مصرف که برای توزیع آب، چای و مواد غذایی به کار می رود، افزود: ضمن رعایت نظافت، شستشو و گندزدایی مستمر سرویسهای بهداشتی نسبت به نصب سیستم لوله کشی مایع دستشویی اقدام شود.

وی با اشاره به اینکه زباله‌های تولید شده به صورت بهداشتی جمع آوری، انتقال و دفع شود ادامه داد:  توزیع آب، شربت و یا شیر در بین دسته‌های عزاداری و یا در مراسم با لیوان یکبار مصرف صورت گیرد، از فرو بردن لیوان و پارچ به داخل ظروفی که آب و شربت داخل آن است جلوگیری شود.

کمالی خاطرنشان کرد: ذبح و قربانی احشام در جلوی دسته‌های عزاداری و یا در محل تکایا و مساجد باید با هماهنگی سازمان دامپزشکی و در شرایط بهداشتی صورت گیرد، به نحوی که خونابه پخش نشود.این کارشناس صنایع غذایی در پایان توصیه کرد: تمامی افرادی که قصد توزیع نذورات را دارند باید با هماهنگی مسئولین و هیئتهای امنای مساجد و تکایا نسبت به دریافت مجوز بهداشتی اقدام کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha