دوشنبه ۶ آذر ۱۳۹۱ - ۱۵:۵۰
کد خبر: 61241
سلامت نیوز : مدیرعامل سازمان انتقال خون ایران با اشاره به افزایش مراجعات مردم به پایگاههای خونگیری در دهه اول محرم، تاکید کرد: مردم باید به گونه‌ای برای اهدا خون خود برنامه‌ریزی کنند که در یک زمان خاص، تراکم بیش از حد نباشد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از مهر ؛ دکتر غلامرضا توگه گفت: سازمان انتقال خون همیشه به ذخایر خونی نیاز دارد و مردم نباید تنها در یک زمان خاص خون اهدا کنند.
وی افزود: سازمان بهداشت جهانی، فعالیت و ارتقای ایران در زمینه انتقال خون در منطقه مدیترانه شرقی را نمونه می داند  و معترف است در این منطقه تنها کشور ترکیه رقیب ماست که البته ایران از لحاظ کمیت و کیفیت رتبه بهتری دارد.
 
توگه ادامه داد: در دورانی که بیماریهای عفونی و ویروسی مانند ایدز جولان می‌دهند، پیشرفت سازمان انتقال خون کشور به حدی است که در سالروز جهانی اهدای خون سازمان بهداشت جهانی ایران را در زمره 5 کشور برتر در پیشرفت و ارتقای ‌خون قرار داده است.
 
وی با اعلام اینکه در فصول سرد سال به خاطر شیوع بیماریهای ویروسی، با کاهش ذخایر خونی مواجه می‌شویم، تاکید کرد: در دهه محرم بسیاری از مردم به خاطر نذر یا دیگر اعتقادات می‌آیند و خون اهدا می کنند اما باید بدانیم که اهدای خون همیشه اجر دارد و مخصوص دوره‌ای خاص نیست و این افزایش مراجعات اهداکنندگان در این ایام به پایگاههای انتقال خون، مشکلاتی ایجاد می‌کند.
 
مدیرعامل سازمان انتقال خون ایران افزود: اگر کسی در این دهه خون اهدا کند تا 3 ماه بعد نمی‌تواند خون بدهد ولی ما همیشه به ذخایر خونی نیاز داریم و مردم باید به گونه‌ای برای اهدا خون برنامه‌ریزی کنند که در یک زمان خاص، تراکم بیش از حد نباشد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha