سلامت نیوز : رئیس پژوهشکده گوارش و کبد دانشگاه علوم پزشکی تهران از اضافه وزن نزدیک به 70 درصد جمعیت کشور خبر داد.

دکتر رضا ملک زاده در گفتگو با مهر، بر پیشگیری از بروز بیماریها و شیوه های سالم زندگی در جامعه تاکید کرد و افزود: نزدیک به 70 درصد از جمعیت کشور اضافه وزن دارند و 20 درصد نیز چاق هستند.

وی با تاکید بر ارتقای آگاهی و فرهنگ جامعه برای داشتن زندگی سالم، تصریح کرد: یکی از مسائلی که باعث افزایش وزن و چاقی می شود، خوردن بیش از اندازه برخی خوراکیها از جمله نان، برنج، شیرینی جات و چربیها و مواد نشاسته ای است.

این فوق تخصص گوارش و کبد با اعلام اینکه افراد چاق 20 درصد از نیازشان غذا می خورند، افزود: مهمترین خطر اضافه و چاقی، خطر بروز کبد چرب است.ملک زاده ادامه داد: مهمترین خطر کبد چرب، بروز سکته های قلبی و سکته مغزی زودرس است.

وی توضیح داد: ابتلا به کبد چرب باعث می شود تا زمان بروز سکته 10 سال جلو بیافتد. یعنی اگر قرار بوده در 60 سالگی  سکته کند، این زمان با توجه به اینکه کبد چرب دارد به 50 سالگی می رسد. به طور کلی 10 سال از عمر مفید فرد از دست می رود.

رئیس پژوهشکده گوارش و کبد دانشگاه علوم پزشکی تهران اظهارداشت: آدمهایی که کبد چرب دارند، بعضی مواقع 30 سال طول می کشد که متوجه این عارضه شود و آن موقع هم درمان موثری ندارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha