سلامت نیوز : مدیرعامل انجمن دیابت ایران با بیان اینکه در حال حاضر بسیاری از بیماران دیابتی توسط پزشکان عمومی ویزیت می‌شوند، افزود: تربیت پزشک دیابت بهترین راه برای کنترل این بیماری در کشور است.

دکتر امیر کامران نیکوسخن رییس انجمن فدراسیون بین‌المللی دیابت در خاورمیانه در گفت‌وگو با (ایسنا)، افزود: دانش پزشکان عمومی در رابطه با دیابت به روز نیست و حتی در مراکز دانشگاهی، دانشجویانی که اخیرا فارغ‌التحصیل شده‌اند، اطلاعات لازم را در این زمینه ندارد.

وی ادامه داد: نزدیک به دو سال است که انجمن دیابت با همکاری دانشگاه‌های آزاد اسلامی دو دوره کارورزی دیابت را برای انترن‌های سال آخر در نظر گرفته تا دانشجویان به صورت عملی با درمان این بیماری آشنا شوند.

به گفته وی، به دلیل سختی درمان این بیماران حتی بسیاری از پزشکان در بخش‌های مختلف به سراغ آنها نمی‌روند.مدیرعامل انجمن دیابت ایران افزود: در بسیاری از کشورها مانند سوئد، آلمان و آمریکا دیابتولوژیست‌ به درمان این بیماران می‌پردازد که این کار در بهبود و کیفیت زندگی بیماران و کنترل قند خون آنها بسیار موثر است.

رییس فدراسیون بین‌المللی دیابت در خاورمیانه در ادامه اظهار کرد: وزارت بهداشت برنامه‌ای را تدوین کرده است که در برخی دانشگاه‌های ایران دوره‌های کوتاه مدت دیابت برای پزشکان عمومی برگزار شود که تاکنون استقبال پزشکان عمومی از این طرح بسیار خوب بوده و دانشگاه شهید بهشتی و دانشگاه تهران نزدیک به هشت سال است که این دوره را برگزار کرده و در هر دوره 30 تا 50 پزشک در این طرح شرکت می‌کنند.

دکتر نیکوسخن با اشاره به فعالیت کلینیک‌های دیابت در کشور، بیان کرد: مجوز تاسیس این کلینیک‌ها منوط به داشتن حداقل دو پزشک دیابت است که این شروع بسیار خوبی برای فعالیت این افراد است.

مدیرعامل انجمن دیابت ایران با بیان اینکه برخی بیمه‌ها مانند بیمه ارتش، داروهای خاص بیماران دیابتی همچون انسولین‌های آنالوگ را تحت پوشش قرار داده‌اند، افزود: امیدواریم بیمه‌های دیگر نیز در این راستا اقدام کنند تا پزشکان بتوانند این داروها را برای بیماران نسخه کنند.

وی در پایان بیان کرد: از آنجا که روزی نیست که پزشکان عمومی حداقل یک بیمار دیابتی نداشته باشند، تربیت پزشکان دیابت نقش بسیار موثری در آموزش بیماران و بهبود وضعیت آنها خواهد داشت.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha