سلامت نیوز :نتایج یک آزمایش جدید روش موش‌ها نشان داده است که داروهای بیماری پوستی پسوریازیس می‌توانند مانع از پیشروی «زوال عقل» شوند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا ؛ متخصصان سوئیسی و آلمانی در این آزمایشات دریافتند داروهایی که برای تسکین التهابات ناشی از بیماری پسوریازیس مورد استفاده قرار می‌گیرند، می‌توانند درعین حال برای مقابله با عوارض و پیامدهای بیماری آلزایمر مفید و موثر باشند.

به گزارش بی بی سی، این آزمایشات نشان داد وقتی به موش‌ها داروهای مشابه داده می‌شود، حافظه کوتاه مدت آنها بهبود پیدا می‌کند. همچنین به نظر می‌رسد تشکیل پروتئین‌هایی که در تخریب سلولهای مغزی نقش دارند با مصرف داروهای پسوریازیس کاهش می‌یابد.

کارشناسان مرکز مطالعات آلزایمر در انگلیس می‌گویند: التهاب مغزی در بیماری آلزایمر بعنوان یک فاکتور کلیدی مورد بررسی قرار گرفته است.پسوریازیس نیز یک اختلال التهابی است که در اثر حمله سیستم دفاعی به سلولهای پوستی سالم بدن و تحریک برای تولید پوست جدید اتفاق می‌افتد. به این ترتیب سیستم دفاعی که سطح التهاب را در بدن کنترل می‌کند، می‌تواند در هر دو بیماری یعنی هم در آلزایمر و هم در پسوریازیس نقش داشته باشد.

متخصصان دانشگاه زوریخ در سوئیس و پزشکان بیمارستان دانشگاه چاریت در آلمان با بررسی دو فاکتور ژنتیکی در سیستم دفاعی بدن موش‌ها که در ایجاد التهاب و در نهایت بروز آلزایمر نقش دارند به نتایج فوق دست یافتند.جزئیات بیشتر این مطالعه در مجله نیچر مدیسین منتشر شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha