سلامت نیوز : رییس ستاد اجرایی برنامه پزشک خانواده و نظام ارجاع گفت: فراگیر شدن برنامه پزشک خانواده و نظام ارجاع نیازمند افزایش مناسب سرانه پزشک خانواده در سال 92 است.

دکتر محمد شریعتی در گفت‌وگو با (ایسنا)، ادامه داد: برای افزایش سرانه پزشک خانواده هنوز به درصد و رقم قطعی نرسیده‌ایم اما پیشنهاد این افزایش سرانه را به دولت و مجلس ارایه کرده‌ایم.

وی درباره چگونگی تامین اعتبارات برنامه پزشک خانواده و نظام ارجاع گفت: بخشی از منابع مورد نیاز برنامه پزشک خانواده توسط وزارت بهداشت و بخش زیادی از آن نیز توسط سازمان‌های بیمه‌گر و وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی تامین می‌شود.

شریعتی با بیان این که وزارت بهداشت برای اجرای هر چه بهتر این برنامه ملی حداکثر توان خود را به کار می‌گیرد، ابراز امیدواری کرد که دولت و مجلس پیشنهاد افزایش سرانه برنامه پزشک خانواده را تایید کنند تا در تامین درآمد پزشکان خانواده خللی ایجاد نشود.

وی با اشاره برقراری برنامه پزشک خانواده و نظام ارجاع در استان‌های فارس و مازندران ادامه داد: وزارت بهداشت برای سراسری شدن برنامه پزشک خانواده آمادگی دارد. اغلب دانشگاه‌های علوم پزشکی برای آغاز برنامه پزشک خانواده و نظام ارجاع اعلام آمادگی کرده‌اند. بر این اساس بازدیدها از سایر استان‌ها برای اجرای برنامه در حال انجام است. به عنوان مثال در استان هرمزگان نیز آمادگی اجرای برنامه فراهم است، البته آمادگی صد درصد برای آغاز برنامه کمی زمان‌بر است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha