سلامت نیوز : پزشکان در یک مطالعه جدید دریافته‌اند که زنان بیش از مردان در معرض ابتلا به آنفلوآنزا هستند و احتمالا به این دلیل که آنها بیشتر با کودکان سر و کار دارند و کودکان نیز معمولا اولین گروهی هستند که با رسیدن فصل سرما به این بیماری مبتلا می‌شوند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا ؛ یک مطالعه گسترده ملی درباره بیماری آنفلوآنزا در انگلیس نشان داده است که زنان 16 درصد بیشتر از مردان اظهار می‌کنند که دچار علائم آنفلوآنزا شده‌اند.

در این مطالعه که از سوی دانشکده بهداشت و طب استوایی لندن انجام گرفته از داده‌های این مرکز به منظور تهیه نقشه‌ای کلی از شیوع این بیماری در سراسر انگلیس در طول فصل زمستان استفاده شده است. با کمک این نقشه پزشکان موفق شدند بررسی کنند که ویروس آنفلوانزا چگونه گسترش پیدا کرده و روی چه افرادی بیشتر تاثیر گذاشته است.

این پزشکان بیشتر به بررسی تفاوت‌های جنسیتی و نرخ ابتلا به آنفلوانزا پرداختند. آنها دریافتند که بیشترین خطر ابتلا به آنفلوآنزا متوجه کودکان و نوجوانان زیر 18 سال است و از آنجا که زنان بیشتر با کودکان در ارتباط هستند، بیشتر با خطر ابتلا به این بیماری مواجه می‌شوند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha