سلامت نیوز : با هوشیاری و در بازرسی مستمر کارشناسان مرکز بهداشت استان قم از توزیع 13 هزار غذای فاسد آماده توزیع در قم جلوگیری شد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا ؛ رئیس مرکز بهداشت استان قم با بیان اینکه بازرسان و کارشناسان بهداشتی مرکز بهداشت در ایام تاسوعا و عاشورای حسینی در قالب 10 تیم بازرسی و با حضور 22 نفر در آماده باش کامل بودند، افزود: این تیم های نظارتی با حضور مستمر و سرزده در واحدهای تهیه و توزیع غذا ضمن بیان توصیه های بهداشتی، عملکرد واحدهای مربوطه را ارزیابی می کردند.

دکتر مجید محمدیان با اشاره به کشف مقادیر زیادی مواد غذایی غیر بهداشتی در این مدت گفت: تنها در یک مورد هوشیاری بازرسان بهداشت در روز عاشورای حسینی مانع از توزیع 13 هزار غذای فاسد و غیر قابل مصرف در بین مردم شد.

وی با بیان اینکه این میزان غذا از یکی از آشپزخانه های سطح شهر کشف شد، افزود: متولیان این آشپزخانه شب قبل از عاشورا اقدام به طبخ غذا برای 13 هزار نفر می کنند که شرائط نامطلوب نگهداری موجب فاسد شدن این غذاها می شود.

رئیس مرکز بهداشت استان اظهار داشت: این غذاها بعد از طبخ در ظروف یکبار مصرف و سپس در نایلون و بعد از آن در درون کارتون بسته بندی و داخل خودروهای پیش بینی شده بارگیری می شود که به دلیل خارج نشدن گرمای موجود در غذاها و نگهداری طولانی مدت، غذاهای آماده شده فاسد می شوند.

دکتر محمدیان با بیان اینکه آزمایشات انجام شده در آزمایشگاه غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی قم غیرقابل مصرف بودن این میزان غذا را اثبات می‌کند، افزود: با هماهنگی مراجع قضایی مواد غذایی کشف شده توقیف و معدوم شد.

وی از مراکز طبخ غذا خواست بمنظور جلوگیری از فاسد شدن مواد غذایی، غذاهای طبخ شده را در همان روزی که قصد توزیع غذا دارند، آماده و از نگهداری طولانی مدت غذا پرهیز کنند.گفتنی است، در صورت توزیع این 13 هزار غذای فاسد در بین مردم امکان یک حادثه ناگوار انسانی و مسمومیت حجم زیادی ازمردم وجود داشت.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha