سلامت نیوز : پزشکان سوئدی در یک مطالعه جدید خاطرنشان کردند که استفاده از تکنیک‌های آرامش بخش در رلکسیشن مشکل گرگرفتگی را در زنان یائسه کاهش می‌دهد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا ؛ «الیزابت نداستراند» متخصص علوم پزشکی دانشگاه لینکوپینگ و دستیاران وی در بیمارستان همین دانشگاه در یک مجموعه آزمایشات جدید خود دریافته‌اند آموزش‌ تکنیک‌های آرامش بخش به زنان کمک می‌کند که با بکارگیری این تکنیک‌ها علائم یائسگی از جمله گرگرفتگی را حداقل تا 50 درصد کاهش دهند.

به گزارش خبرگزاری یونایتدپرس، این متخصصان تاثیر استفاده از تکنیک‌های تنفسی آرام کننده را روی گروهی از زنان یائسه بررسی کردند. به شرکت کنندگان تمریناتی آموزش داده شد که باید آنها را در منزل انجام می‌دادند. هدف از انجام این تمرینات،‌ توانا کردن زنان برای کنترل و مدیریت علائم یائسگی بود. در طول مطالعات و متعاقبا در سه ماه آینده از این زنان درخواست شد تا گزارش کاملی از وضعیت گر گرفتگی خود تهیه و به متخصصان ارائه کنند.

در پایان بررسی‌ها معلوم شد در زنانی که از این تکنیک‌های آرامش بخش استفاده کرده بودند میانگین تعداد دفعات گرگرفتگی در هر روز از 9.1 نوبت به 4.4 نوبت کاهش یافت و این تاثیر تا سه ماه پس از تمرینات نیز باقی ماند.شرح این آزمایشات در مجله «یائسگی» منتشر شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha