سه‌شنبه ۷ آذر ۱۳۹۱ - ۱۲:۳۹
کد خبر: 61282

با وجود عضلات بسیار زیادی كه كمتر در معرض حركت هستند، صورت ما همیشه در خطر بروز چین و چروك قرار دارد؛ ماهیچه‌های نرم این قسمت از بدن نیز این امكان را افزایش می‌دهند. چین و چروك هم كه همه می‌دانند دشمن زیبایی است؛ آن هم در ناحیه صورت.

صورتی زیباتر با ورزش‌های سبك
سلامت نیوز : با وجود عضلات بسیار زیادی كه كمتر در معرض حركت هستند، صورت ما همیشه در خطر بروز چین و چروك قرار دارد؛ ماهیچه‌های نرم این قسمت از بدن نیز این امكان را افزایش می‌دهند. چین و چروك هم كه همه می‌دانند دشمن زیبایی است؛ آن هم در ناحیه صورت.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از جام جم ؛ از سوی دیگر مدت‌هاست كه اغلب مردم بویژه جوانان نخستین گزینه برای جلوگیری از چین و چروك و زیباتر شدن صورت را عمل‌های جراحی پلاستیك می‌دانند غافل از این كه با انجام حركت‌های ظریف و ساده ورزشی در ناحیه صورت، می‌توان از شل شدن عضلات و ایجاد چین و چروك جلوگیری كرد.

همین اول سنگمان را با هم وا بكنیم كه آقا، خانم، ورزش صورت عضلات آن را بیش از حد بزرگ و از شكل واقعی خارج نمی‌كند.باور كنید با وجود تعداد زیاد محصولات نگهدارنده، از بین برنده چروك و حفظ كننده طراوت و شادابی، هنوز هم راحت‌ترین و موثرترین راه برای شادابی پوست صورت و در نتیجه زیبایی آن، ورزش‌های روزانه است.

ورزش‌هایی كه در دوران جوانی، ماهیچه‌های صورت را تقویت كرده و استحكام می‌بخشد ، در سنین بالاتر آنهارا در حالت مناسبی نگهداری می‌كند. به‌طوری‌كه پس از مدتی خودتان متوجه خواهید شد این ورزش‌ها پوست شما را جوان‌تر و سالم‌تر نشان می‌دهد. در حقیقت، ورزش‌های صورت، مكمل مناسبی برای برنامه‌های غذایی مراقبت از پوست شما خواهد بود.

پیشانی بلند كافی نیست

پیشانی من و شما خیلی زود پذیرای مهمانانی به نام چین و چروك می‌شود؛ مهمان‌هایی كه زود می‌آیند و گاه اصلا نمی‌روند. اما ورزش‌هایی هستند كه اگر به طور منظم انجام شود به كاهش چین و چروك‌ها و محكم شدن پوست پیشانی كمك می​كند.

حركت اول ـ بنشینید و ابروها را تا آن جا كه می‌توانید بالا ببرید و در همین حال چشم‌هایتان را باز و گشاد كنید.

حركت دوم ـ راست بنشینید، انگشتان دو دست را به هم چسبانده و آنها را در محل رویش مو(بالای پیشانی) قرار دهید. با فشار آرام انگشتان، پوست پیشانی را به طرف بالا بكشید، تا ده بشمارید و پوست را رها كنید.

حركت سوم ـ چه خوب و چه بد، همه ما اخم كردن را خوب بلدیم. حالا این اخم كردن به كارمان می‌آید. صاف بنشینید و حسابی اخم كنید، تا پنج بشمارید و سپس ابروها را باز كنید و كاملا بالا ببرید. باز هم تا پنج بشمارید و به حالت اول برگردید.

حركت چهارم ـ دو انگشت سبابه را میان ابروها قرار دهید. با فشار انگشت‌ها به سمت بیرون، ابروها را از هم جدا كنید، در همین حال اخم كنید تا دو حركت متضاد، باعث تقویت عضلات پیشانی و بویژه میان ابروها شود.

پس از چند بار تكرار، عكس این حركت را انجام دهید؛ یعنی ابروها را به سوی هم بكشید و با عضلات صورتتان در برابر این كار مقاومت كنید.

ورزش صورت چیست؟

ورزش‌های قسمت گردن و صورت به مجموعه‌ای از حركات عضلانی گفته می‌شود كه باعث محكم‌تر شدن عضله‌های این ناحیه می‌شود. متخصصان بر این باورند كه این ورزش‌های سبك باعث كشیده شدن عضلات و پوست صورت و رفع چین و چروك می‌شود.

از سوی دیگر همین ورزش‌های سبك تا حدود ده برابر خونرسانی به ناحیه صورت را افزایش می‌دهد و به همین دلیل، اكسیژن و مواد غذایی بیشتری به پوست صورت می‌رسد. همه این موارد به جوان ماندن و زیباتر شدن پوست صورت كمك بسزایی می‌كند.

زیر پوست صورت من و شما تعدادی استخوان، عضله و تعداد بیشماری عصب و شریان وجود دارد. وقتی پیر می‌شویم، پوست صورت حالت شادابی خود را از دست داده و پژمرده به نظر می‌رسد. ورزش دادن عضلات صورت می‌تواند برای رفع این مشكل بسیار موثر باشد.

گونه‌ها هم ورزش دارند

پوست گونه‌های ما به مرور زمان و در معرض دود، آفتاب، هوا و... انعطاف و زیبایی خود را از دست می‌دهد، گونه‌های آویزان با پوستی چروك خورده بر زیبایی ما اثری منفی دارد. این قسمت از بدن هم حركات ورزشی مخصوص به خود را دارد كه اگر منظم و مرتب انجام شود به زیبا ماندن گونه‌ها كمك می‌كند.

حركت اول – لب‌هایتان را ببندید؛ لبخند ملایمی بزنید و سعی كنید گونه‌ها را به طرف داخل دهان جمع كنید. صورت‌تان را ده ثانیه در این حالت نگه دارید.

حركت دوم - لب‌هایتان را بسته نگه دارید، در همین حال سعی كنید گوشه لب‌ها را بالا بدهید. به قول معروف لب‌ها را تا بناگوش بكشید. حالا عضلات گونه را به سمت بالا حركت دهید؛ باید این حركت را روی صورت‌تان احساس كنید. ده ثانیه در همین حالت باقی بمانید.

حركت سوم - دهانتان را بسته نگه‌دارید و در همین حال به چپ و راست حركت دهید. پس از ده حركت، لب‌ها را قدری جمع كرده و آنها را به سمت بالا و پایین ببرید.

حركت چهارم ـ لب‌هایتان را بسته نگه دارید و دندان‌هایتان را روی هم بگذارید. حالا هوا را زیر لب بالایی جمع كنید. اجازه ندهید این هوا از دهان شما خارج شود. در همین حالت تا ده بشمارید. سپس هوای زیر لب را به گونه چپ‌تان بفرستید و باز هم تا ده بشمارید؛ بعد هوا را به سوی گونه راست حركت دهید و پس از ده شماره به حالت اولیه باز گردید.

قدری استراحت كنید و بعد همین مراحل را با لب پایینی تكرار كنید.

حركت پنجم ـ دهانتان را به سمت چپ متمایل كنید و در همان حالت خمیازه بكشید. پس از چند بار تكرار، دهان را به سمت راست بكشید و دوباره خمیازه كشیدن را تكرار كنید.

حركت ششم ـ لب‌ها را به حالت سوت زدن درآورید، تا ده بشمارید و به حالت اول بازگردید.

غبغب هم آب می‌شود؟

چانه یكی از جاهایی است كه چربی در آن جمع می‌شود، قسمتی از چربی هم زیر آرواره‌ها جاخوش می‌كند و اینها با هم غبغب را تشكیل می‌دهد. برای آب شدن چربی‌های این قسمت هم حركات ورزشی خاصی وجود دارد.

حركت اول ـ صاف بنشینید، حالا سرتان را آرام به سمت عقب خم كرده و سعی كنید به سقف اتاق نگاه كنید. در همین حال، لب‌هایتان را بسته نگه داشته و انگار چیزی در دهان دارید و آن را می‌جوید، فك‌ها را تكان دهید. باید حركت عضلات گردن و ناحیه حلق‌تان را كاملا احساس كنید.

حركت دوم ـ روی سطحی مانند تخت دراز بكشید و سرتان را از لبه آن (تخت) آویزان كنید. سپس به آرامی سرتان را بالا آورده و در حالت افقی نگه دارید؛ تا ده بشمارید. سپس بار دیگر سرتان را به سمت زمین برگردانید و آویزان كنید.

حركت سوم- روی یك سطح صاف بنشینید، قوز نكنید، كمرتان را به سمت بالا بكشید، حالا تا جایی كه می‌توانید سرتان را به سمت عقب خم كنید. در همین حالت چند بار دهان خود را باز و بسته كنید. باید كشیده شدن عضلات را بخوبی احساس نمایید. این حركت را در حالی كه سرتان را كاملا به سمت بالا كشیده‌اید نیز انجام دهید. یادتان باشد در میان هر دو حركت، مدتی استراحت کنید.

حركت چهارم ـ كف دست خود را به پیشانی بچسبانید، با فشار دست به پیشانی سعی كنید عضلات گردن خود را منقبض كرده و این حالت را ده ثانیه ادامه دهید. سپس كف دست را پشت سر خود بگذارید و این دفعه با فشار دادن سر به دست‌تان عضلات را منقبض كنید. هر دفعه این حركت هم باید ده ثانیه ادامه داشته باشد.

حركت پنجم ـ این حركت شاید قدری عجیب به نظر برسد، اما همین متفاوت بودنش كمكی به انجام بهتر آن است. ابتدا زبان خود را تا جایی كه می‌توانید از دهان خارج كنید. پنج ثانیه صبر كنید و سپس به حالت اول برگردانید.

خواص ورزش‌های صورت

ورزش‌های سبك صورت، در گام اول به پوست انعطاف لازم را داده و بهتر از هر ماده شیمیایی، چین و چروك را كاهش می‌دهد.از سوی دیگر، ورزش صورت مانند هر تحرك دیگری، باعث می‌شود خون بیشتری به این ناحیه رسیده و در نتیجه اكسیژن و مواد غذایی لازم را به پوست صورت می‌رساند؛ پس پوست صورت شما جوان‌تر، زیباتر و خوش‌رنگ‌تر خواهد شد. همچنین سلول‌های پیر و فرسوده راحت‌تر جدا می‌شوند.

یادمان باشد بهتر است حركات ورزشی صورت و گردن را در برابر آینه انجام دهیم و در نهایت ذكر این نكته هم لازم است كه یكی از مهم‌ترین مسائل در این نوع ورزش، سادگی و بدون هزینه بودن آن است.من و شما فقط با صرف چند دقیقه‌ای از وقتمان می‌توانیم صورتی شاداب‌تر و جوان‌تر داشته باشیم.

چشم‌های زیبا

برای آن كه عضلات دور چشم قوی‌تر شود و چین و چروكش، زیبایی چشم‌ها را تحت تاثیر قرار ندهد، این حركت‌ها مفید است.

حركت اول ـ چشم‌های خود را ببندید، در حالی كه چشم‌تان بسته است، به پایین نگاه كنید و سپس تا جایی كه می‌توانید چشم‌ها را به سمت بالا بكشید.

حركت دوم ـ اول ابروها را بالا ببرید، سپس تا جایی كه می‌توانید چشم‌های خود را گشاد كنید تا جایی كه سفیدی بالا و پایین داخل چشم‌ها بخوبی دیده شود.

حركت سوم ـ در حالی كه چشم‌هایتان را تند و تند باز و بسته می‌كنید با دو انگشت كناری شست، به آرامی روی ناحیه گیجگاه فشار دهید. این فشار باید هر بار حدود ده ثانیه ادامه داشته باشد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha