سه‌شنبه ۷ آذر ۱۳۹۱ - ۱۳:۱۵
کد خبر: 61287
سلامت نیوز :غلامرضا توگه که امروز برای اهدای خون در ظهر عاشورا به پایگاه انتقال خون وصال تهران مراجعه کرده بود، قبل از اهدای خون به فارس گفت: خوشبختانه طی چند روز گذشته با مراجعه تحسین برانگیز مردم خیر و دیندار کشور برای اهدای خون، کمبود خونی کشور موقتاً بر طرف شد و وضعیت ذخیره خونی کشور از حالت زرد به سبز تغییر کرد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از جام جم ؛ وی گفت: هم اکنون در سراسر کشور ذخیره خونی کافی برای حداقل 7 روز را در اختیار داریم اما باید به این نکته توجه داشت که با توجه به عمر محدود نگهداری خون که حداکثر 9 روز است نیاز به اهدای خون یک نیاز همیشگی است و افزایش اهدا کنندگان طی روزها و شبهای اخیر به معنای رفع نیاز به اهدای خون در روزهای آینده نیست.

رئیس سازمان انتقل خون ایران اضافه کرد: نکته حائز اهمیت در این زمینه این است که همواره در فصول سرد سال به علت سرمای هوا و شیوع بیماریهای تنفسی و ویروسی شاهد کاهش مراجعه مردم برای اهدای خون هستیم و همیشه این نگرانی وجود دارد که در فصول سرد سال با کمبود خون برای بیماران مواجه شویم زیرا نیاز به خون برای بیماران یک نیاز همیشگی است و با افزایش اهدای مقطعی بر طرف نمی‌شود.

توگه گفت: زمستان و روزهای سرد سال در مقابل ماست و از افراد سالم و مردم نوعدوست کشور می‌خواهیم که حداقل یکبار در ایام سرد و فصل زمستان برای اهدای خون اقدام کنند تا شاهد کمبود خون در کشور نباشیم.

وی ادامه داد: طی روزها و شبهای گذشته با وجود افزایش بار مراجعه مردم برای اهدای خون به علت برنامه ریزی مسئولان پایگاههای انتقال خون و حضور نیروهای بیشتر حتی افراد بازنشسته و نیروهای طرحی که طرحشان تمام شده بود و در این ایام شاهد هیچ مشکلی در ارائه خدمات به اهدا کنندگان خون و معطلی آنان نبودیم و طی صحبت با اهداکنندگان در این ایام آنان از خدمت رسانی مناسب ابزار رضایت می‌کردند.

رئیس سازمان انتقال خون ایران درباره 3 پایگاه تعطیل و تخریب شده انتقال خون در تهران ب علت پروژه های عمرانی شهرداری و مترو نیز توضیح داد: با ایجاد پایگاههای سیار انتقال خون موقتاً این مشکل را حل کردیم ولی قرار است با همکاری شهرداری تهران و جایابی مناسب، مراکز جایگزینی برای پایگاههای انتقال خون تعطیل شده در میدان ولی عصر، میدان امام حسین و سعادت آباد ایجاد شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha