پنجشنبه ۱۸ مرداد ۱۳۸۶ - ۰۰:۰۰
کد خبر: 6131

با توجه به اینکه در فصل گرما کودکان بیشتر مبتلا به بیماریهای روده ای از جمله اسهال می شوند بهتر است در شرایط بیماری از دادن شیرینی جات به کودکان پرهیز شود.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از مهر ، متخصصان معتقدند حین ابتلا به بیماری اسهال که از شایع ترین بیماریهای روده ای در کودکان است ،  کودکان نباید شیرینی پرکالری مانند شکلات مصرف کنند.

بسیاری از والدین تصور می کنند ، برای بر طرف کردن ضعف ناشی از اسهال می توانند با دادن شیرینی جات و شکلات به کودک کالری و انرژی مورد نیاز او تامین کنند در صورتی که این کار مخاط روده را تحریک و وضع کودک را بدتر می کند.

بنابر این گزارش ، مصرف مرکبات، غذاهای چرب و پر ادویه، حبوبات، آب میوه ها، کاکائو، شیر پرچرب که مخاط روده را تحریک می کنند، هنگام ابتلا به اسهال و تا مدتی بعد از آن مضر است.

در عین حال متخصصان معتقدند، با توجه به اینکه وزن کودکان هنگام ابتلا به اسهال به سرعت به دلیل از دست رفتن آب بدن کاهش می یابد ، نیاز به رژیم غذایی سخت ندارند ، چراکه اغلب خود دچار بی اشتهایی می شوند و به غیر از مواد غذایی ذکر شده باید غذاهای معمولی و روزانه که به آنها علاقه دارند مصرف کنند تا دچار کاهش وزن ناشی از این بیماری نشوند.

متخصصان توصیه می کنند در چنین مواردی بهتر است تا حد امکان آب به کودک داده شود تا جبران آب از دست رفته شود.
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha