سلامت نیوز : این تحقیقات حاکی است: زنانی که در قهوه‌خانه‌ها و کارخانه‌ها و محل‌های مسابقه کار می‌کنند با خطر روز افزون ابتلا به تومورهای سرطانی قرار دارند زیرا مواد شیمیایی موجود در مواد شوینده مورد استفاده در این محلها باعث سرطان به وی‍ژه سرطان سینه می‌شود.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس ؛ گروهی از محققان آمریکایی، کانادایی و انگلیسی گفتند: زنانی که در مزارع کار می‌کنند نیز بیشتر از همنوعان خود در معرض ابتلا به بیماری سرطان سینه به خاطر قرار گرفتن در معرض سموم دفع آفات نباتی هستند.

این محققان افزودند: زنانی که به مدت 10 سال متوالی در کارهای مشقت زا و در معرض مواد شیمیایی سمی بودند؛ 42 درصد در معرض ابتلا به بیماری سرطان سینه قرار داشتند.این تحقیقات روی هزار زن مبتلا به سرطان سینه انجام شد و تاریخ شغلی آنها با نزدیک به 1147 زن کانادایی مقایسه شد که در شرکتهای صنعتی یا زراعی کار نمی‌کردند.

پروفسور اندرو اترسون، رئیس دانشگاه استرلینگ انگلیس و گروه تحقیقات سلامت و محیط زیست در جریان این تحقیقات گفت: بسیاری از کارگران در معرض مواد شیمیایی متعدد قرار دارند که این امر فقط در محیط کار نیست بلکه در محیط زیست روزانه آنها نیز هست.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha