سه‌شنبه ۷ آذر ۱۳۹۱ - ۱۵:۴۱
کد خبر: 61314

سلامت نیوز : به نظر می‌رسد که پاییز فصل مناسب برای مبارزه با سرطان باشد زیرا در این ماه گروهی از میوه‌ها و سبزیها به ثمر می‌نشیند که کارشناسان آنها را بر دیگر میوه ها و سبزیها برای مبارزه با این بیماری خطرناک برتری می‌دهند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس ؛ استیسی کندی کارشناس تغذیه گفت: فصل پاییز گروهی از میوه‌ها و سبزیهای متنوع را معرفی می‌کند که به مبارزه با سرطان کمک می‌کند.وی خواهان مصرف این مواد غذایی بدون پختن یا جداسازی پوست آن شد زیرا این پوست حاوی مواد مغذی است.

این کارشناس افزود: تحقیقات ثابت کرده است سیب که در این فصل سال به ثمر می‌نشیند، از سرطانهای حلق، دهان، روده بزرگ، ریه و سینه پیشگیری می‌کند.وی تصریح کرد: یک ماده موجود در سیب از DNA در برابر آسیبهایی که ممکن است به رشد بیماری سرطان منجر شود، محافظت می‌کند.

کندی گفت: من بیمارانم را تشویق می‌کنم که توت فرنگی بخورند زیرا حاوی اسید بنزوئیک است که از رشد سرطانهای خون، ریه و روده بزرگ جلوگیری می‌کند.این کارشناس توصیه کرد که افراد توت فرنگی تازه را خریداری کرده و برای استفاده‌های بعدی در یخچال نگهداری کنند.

وی افزود: سبزیها مثل چغندر، هویج، کلم بروکلی، کلم، کلم پیچ در برابر سرطان پروستات، معده، و ریه از ابتلا به سرطان‌های پروستات، معده و ریه پیشگیری می‌کند.این کارشناس تاکید کرد: هر اندازه سبزی‌ها پر رنگ‌تر باشد؛ به همان اندازه بیشتر با سرطان مبارزه می‌کنند.وی گفت: کدو، کدو تنبل، هویج، سیب زمینی شیرین حاوی ماده مغذی کاروتنوید است که از سرطان‌های روده بزرگ، سینه، پروستات و ریه پیشگیری می‌کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha