سلامت نیوز : محمد شکاری شامگاه دوشنبه در نشستی در رابطه با طرح پزشک خانواده در جمع مدیران دستگاه‌های مربوطه اظهار داشت: هدف اصلی برنامه پزشک خانواده کاهش 30 درصدی هزینه‌های درمانی از جیب مردم است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس ؛ وی افزود: تاکنون روند مناسبی در راه اجرای این طرح در استان داشته‌ایم.رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان ادامه داد: تا سه هفته دیگر مرحله دیگر طرح پزشک خانواده در استان اجرایی می‌شود.به گفته شکاری همچنین منابع مالی خوبی نیز تا پایان سال 91 برای اجرای این طرح به استان تزریق می‌شود.

وی با بیان اینکه تاکنون بیش از 80 درصد مردم در این طرح ثبت‌نام کرده‌اند،‌اضافه کرد: نظارت‌های ستاد مرکزی در استان نیز پیرامون اجرای این طرح انجام شده و این ستاد نسبت به صدور مجوز اجرای نهایی طرح پزشک خانواده اقدام کرده است.

شکاری افزود: هرمزگان از جمله استان‌های پیشرو در اجرای این طرح به شمار می‌رود و عملکرد این استان در این باب عملکردی نسبتا مناسب ارزیابی شده است.

همچنین یحیی میرزاده دبیر اجرایی برنامه پزشک خانواده در هرمزگان نیز اضافه کرد: طبق جدول زمان‌بندی مربوطه که از اوایل آذر آغاز شده سازمان‌های بیمه‌گر باید تا قبل از 16 آذر با پزشکان متقاضی برای شرکت در طرح پزشک خانواده عقد قرارداد کنند.

به گفته وی همچنین مردم نیز باید از 16 آذر ماه لغایت 25 همین ماه به سایت مربوطه مراجعه و نسبت به تعیین محدوده زندگی خود و پزشک خانواده خود از طریق این سایت اقدام کنند.

شکاری بیان داشت: تاکنون 608 هزار 692 نفر در هرمزگان در این طرح ثبت نام کرده‌اند.رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان ادامه داد: از این تعداد 20 هزار نفر هرمزگانی در استان‌های دیگر اطلاعات خود را ثبت کرده‌اند.

وی با بیان اینکه این آمار بدون احتساب نیروهای نظامی و خانواده‌های آنان است، بدین ترتیب می‌توان گفت که بیش از 80 درصد مردم تاکنون در طرح پزشک خانواده هرمزگان ثبت نام کرده‌اند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha