سلامت نیوز : این گزارش حاکی است: افراد سالمندی که در خانه های سرد در زمستان زندگی می‌کنند، بیشتر در معرض حملات قلبی و سکته‌های مغزی قرار دارند و آنها یک میلیارد و 360 میلیون پوند در سال را برای خدمات بهداشت ملی در انگلیس می‌پردازند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس ؛ در این گزارش آمده است: زندگی در خانه‌های سرد یکی از عوامل اصلی وقوع دو مورد از هر 5 مورد مرگ بیشتری است که در فصل زمستان روی می‌دهد و انگلیس با وجود سردی کمتر هوا بالاترین میزان مرگ و میر را نسبت به کشورهای حوزه اسکاندیناوی دارد که سرمای زیادی را متحمل می‌شوند زیرا این کشورها روند عایق کاری  ساختمانها را به نحو بهتری انجام می‌دهند.

این گزارش هشدار داد: افزایش قیمت برق و استفاده ناکافی از وسایل گرم کننده و کمی خانه‌های عایق کاری شده در برابر سرما جان هزاران نفر را می‌گیرد و همچنین آسیب‌های زیادی به سلامت سالمندان به وی‍ژه در فصل زمستان می‌زند.

محققان گفتند: حدود 8 هزار مورد مرگ بیشتر زمانی که درجه حرارت متوسط یک درجه کاهش پیدا می‌کند، روی می دهد و بسیاری از سالمندان دچار مشکلات در سیستم تنفسی خود هستند و دچار حملات قلبی و سکته‌های مغزی ناشی از قرار گرفتن در معرض موج های سرمای سخت می‌شوند.

این محققان افزودند: استانداردهای ساخت و ساز پیشرفته در برخی کشورها مثل فنلاند و سوئد که بر عایق کاری خانه ها و استفاده از شیشه‌های دو جداره تاکید دارد، به نظر می‌رسد خانه‌های این کشورها را گرمتر از خانه‌های انگلیس می‌کند که هوای معتدل‌تری دارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha