سلامت نیوز :یک مسئول پزشکی در انگلیس درباره مصرف مشروبات الکلی در این کشور هشدار داد که به طور گسترده‌ای در بین زنان و به ویژه دختران رواج یافته است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس ؛ وی افزود: باید تغییرات فوری در رویه مصرف مشروبات الکلی در انگلیس به خاطر افزایش روز افزون بیماریهای کبدی در این کشور صورت گیرد.تحقیقات حاکی است که انگلیس شاهد افزایش زیاد شمار مرگ و میر ناشی از بیماریهای کبدی به میزان ۵ برابر نسبت به قرن گذشته بوده است که مهمترین علل آن اعتیاد به مشروبات الکلی و چاقی است.

پروفسور سالی دیویس از مسئولان بلندپایه بهداشتی در انگلیس گفت: یکی از مهمترین مشکلات اصلی در بخش سلامت در انگلیس، رویه مصرف مشروبات الکلی است که باید تغییر فوری در آن صورت گیرد.

وی افزود: میانگین مصرف مشروبات الکلی در انگلیس در مقایسه با اکثر کشورهای مترقی بسیار بالا است و جوانان در پارتی ها به طور گسترده مشروبات الکلی مصرف می کنند و دختران غافل هستند که کبد آنها تاب تحمل این مشروبات را ندارد و آنها نسبت به پسران در ابتلا به بیماریهای کبدی حساس تر هستند و بیماریها و آسیب کبدی در حال حاضر 16 نفر از هر 100 هزار نفر را می‌کشد.این پروفسور گفت: بیماریهای کبدی یکی از علل اصلی مرگ و میر زودهنگام است که رو به افزایش گذاشته است و نیاز است که تدابیر فوری برای متوقف کردن این رویکرد اتخاذ شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha