محمود احمدی نژاد و هیات همراه وی صبح پنجشنبه با حضور در پژوهشكده رویان از بخشهای مختلف این پژوهشكده و نمایشگاه دستاوردهای جهاد دانشگاهی بازدید كردند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل ازایرنا،در جریان این بازدید مسئولان پژوهشكده رویان توضیحات لازم را در خصوص فعالیتها و برنامه‌های پژوهشكده به رئیس جمهوری ارائه كردند.

قرار است احمدی نژاد پس از بازدید از پژوهشكده رویان در جمع محققان، اندیشمندان و كاركنان این پژوهشكده سخنرانی كند.

تقدیر از خانواده شهدا و جهادگران نمونه جهاد دانشگاهی از دیگر برنامه‌های رئیس جمهور در جریان حضور در پژوهشكده رویان است.

پژوهشكده رویان در سال ‪ ۱۳۷۰‬به عنوان مركز جراحی محدود با هدف درمان ، پژوهش و آموزش ناباروری افتتاح شدو در سال ‪ ۱۳۷۷‬مجوز مركز تحقیقات علوم سلولی را از شورای گسترش دانشگاههای علوم پزشكی وزارت بهداشت ، درمان و آموزش پزشكی دریافت كرد.

این پژوهشكده فعالیت‌های پژوهشی و آموزشی و نیز درمانی خود را در قالب شش گروه پژوهشی جنین شناسی ، ناباروری مردان، ناباروری زنان ، ژنتیك تولیدمثل، اپیدمیولوژی و بهداشت باروری و نیز سلولهای بنیادی انجام می‌دهد.

تلاش برای تبدیل كردن سلول‌های معمولی به سلول‌های بنیادی، تمایز سلول‌های بنیادی به سلول‌های "انسولین ساز، كبدی و سلولهای عصبی"، تمایز سلول‌های بنیادی مغز استخوان افراد بزرگسال به سلول‌های استخوانی و غضروفی با هدف نهایی درمان ضایعات استخوان و غضروف (از جمله بیماری آرتروز)، شبیه‌سازی با استفاده از سلولهای غیرجنینی كه در عمل با شبیه‌سازی گوسفند رویانا با موفقیت توام شده است، تلاش برای استفاده از شبیه‌سازی در درمان بیماری‌هایی كه ناشی از عملكرد بد سلولی است و تولید شیر حاوی پروتئین‌های مورد نیاز انسانی مانند انسولین از جمله طرح‌هایی است كه در بخش پژوهشی پژوهشكده رویان اجرا شده یا در دست اجراست.

"بانك خون بند ناف" نیز كه‌از بخش‌های‌مهم پژوهشكده رویان است.

خون بند ناف نوزاد یكی از منابع غنی سلول‌های بنیادی است و نگهداری آن می تواند به درمان بیماریهای صعب العلاجی‌كه ممكن است نوزاد یا خانواده اش یا افراد دیگری در جهان در آینده به آن مبتلا شوند و با سلولهای بنیادی خون بند ناف قابل علاج است كمك كند.


 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha