سه‌شنبه ۷ آذر ۱۳۹۱ - ۱۵:۴۵
کد خبر: 61320

سلامت نیوز : سازمان بهداشت جهانی اعلام کرد: یک نفر دیگر در نتیجه ابتلا به یک بیماری جدید که دستگاه تنفسی انسان را درگیر می‌کند، جان خود را از دست داد که علائم این بیماری نظیر علائم ابتلا به بیماری سارس است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس ؛ اما سازمان بهداشت جهانی منطقه یا کشوری را که این مورد مرگ در آن روی داده، مشخص نکرد.سازمان بهداشت جهانی افزود: ۳ مورد ابتلای جدید به ویروس یاد شده ثبت شده که مجموع موارد ابتلا را به ۶ مورد افزایش داد.

بر پایه این گزارش، همه موارد ابتلا به عربستان و کشور قطر مرتبط می‌شود اما فقط یک مورد از بین این موارد برای درمان به انگلیس منتقل شده است و ۲ مورد مرگ در عربستان به ثبت رسیده است.

پزشکان می‌گویند که دلایلی درباره انتقال بیماری بین انسانها وجود ندارد.این ویروس با منبع ناشناخته یکی از جمله ویروس هایی است که برخی از آنها باعث سرماخوردگی عادی و بیماری سارس می‌شود. این ویروس‌ها حیوانات مختلف را مبتلا می‌کند.

در سال 2002 میلادی، ویروس سارس جان نزدیک به 800 نفر را بعد از ظهور در هنگ کنگ گرفت و در نزدیک به 30 کشور در جهان شیوع یافت.سازمان بهداشت جهانی همچنان به دنبال شناختن منبع ظهور این ویروس جدید است.

این در حالی است که تحقیقات نشان می‌دهد این ویروس تا حد زیادی با ویروس دیگری ارتباط دارد که یکی از انواع خفاشها را مبتلا می‌کند.سازمان بهداشت جهانی تصریح کرد: تا زمان به دست‌ آمدن اطلاعات جدید؛ لازم است که احتمال شیوع این ویروس در مناطق دیگر نظیر عربستان و قطر مدنظر قرار گیرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha