سلامت نیوز : وعده و وعیدها در هر حکومت و نظامی از مهم‌ترین عوامل امید‌بخش و وسیله‌ای برای سنجش مدیران و حکمرانان از سوی مردم است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس ؛ خبرگزاری فارس قصد دارد تا در سلسله گزارش‌هایی وعده‌های عمل شده و نشده مسئولان در استان کهگیلویه و بویراحمد را یک بار دیگر جلوی چشم آنان ظاهر کند تا اگر به آن عمل نشده، تلنگری باشد و اگر هم عمل شده، از این رسانه وفای به عهد مسئولان ارج نهاده شود.

سوژه نخست ما در پیگیری وعده‌های مسئولان در گام اول، از اهالی قلم و خبر شروع شده، جایی که سید حسام‌الدین نبوی‌زاده به پاس زحمات خبرنگاران، یک سال پیش به آن‌ها یک وعده معمولی و ساده می‌دهد، وعده‌ای که گویا قرار نیست رنگ عمل به خود بگیرد.

"رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج به خبرنگاران حوزه سلامت قول داد که در هر سال یک‌بار به صورت رایگان در یکی از مراکز درمانی شهر یاسوج چکاپ کامل شوند."

این دقیقاً جمله‌ای است که رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج برای قولش به خبرنگاران گفته است و روابط عمومی دانشگاه را مسئول اجرای این وعده کرده، ولی پیگیری‌های خبرنگار فارس نشان داد که دانشگاه علوم پزشکی از این وعده کوچک خود غافل و بی‌اعتنا است و این قول در قفسه‌های روابط عمومی این دانشگاه در حال خاک خوردن است.

وعده‌ای که با یک هماهنگی ساده با یک مرکز درمانی کمتر از نیم ساعت قابل اجرا است، ولی می‌بینیم که ماه‌ها و سال‌ها است خاک می‌خورد، بدون شک انجام کارهای بزرگ‌تر و مهم‌تر، عزم بیشتری را از سوی مسئولان می‌طلبد.

به هر حال سلسله گزارشات پیگیری وعده‌های مسئولان را با یک وعده کوچک آغاز کردیم و در گام‌های بعد به وعده‌های بزرگ‌تر خواهیم پرداخت.

آنچه که می‌توان در ارتباط با این وعده گفت، این است که باور عملی و واقعی به قدرت رسانه و درک درستی از جایگاه آن در میان مسئولان وجود ندارد به طوری که واقعیات در پشت واژه‌های دهن‌پرکن در وصف خبرنگاران و رسانه گم می‌شود، ولی در عمل شاهد هستیم که مدیران از انجام یک کار کوچک در مقابل زحمات بی‌حقوق خبرنگاران شانه خالی می‌کنند و عزمی برای انجام آن ندارند.

به مدیران پیشنهاد می‌دهیم قبل از هر گونه قول و وعده، به امکان اجرایی شدن آن فکر کنند و بعد مردم را به انجام کاری امیدوار کنند، زیرا وعده‌های عمل نشده موجب بی‌اعتمادی و اعتراض مردم خواهد شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha