معاون تضمین كیفیت موسسه تحقیقات واكسن و سرم‌سازی رازی گفت: ‪ ۹۰‬درصد واكسن مورد نیاز كشور شامل ‪ ۶۰‬نوع فرآورده انسانی و دامی در این موسسه تولید می‌شود.

دكتر"طالب شوشتری" در گفتگو با ایرنا افزود: تولیدات این موسسه در حال حاضر به سه میلیارد و ‪ ۵۰۰‬میلیون دز واكسن در سال می‌رسد.

وی، واكسن فلج اطفال، سرخك، سرخجه، واریون، دیفتری، كزاز و سیاه سرفه را در بخش انسانی و واكسن تب برفكی، نیوكاسل، آنفولانزای مرغی، برونشیت و شاربون، آنتروتوكسین و بروسلولوز در بخش دام و طیور را از جمله تولیدهای این موسسه برشمرد.

وی تاكید كرد: فرآوده‌های تولیدی این موسسه به سمت استاندارد جهانی پیش می‌رود و این موسسه موفق شده است كه طی دو سال اخیر گواهی ایزو ‪ ۹۰۰۱‬و ایزو ‪ ۹۰۰۲‬را از مركز "‪ " DGS‬آلمان اخذ كند.

به گفته شوشتری، اكنون مقداری از فرآورده‌های تولیدی این موسسه به برخی كشورها از جمله سوریه و افغانستان صادر می‌شود هرچند كه وی به مقدار دقیق آن اشاره نكرد.

وی، یكی از راهكارهای افزایش كیفیت و دست یابی به استانداردهای جهانی درزمینه واكسن و سرم را توسعه امكانات و جذب نیروی متخصص دانست و افزود:
اكنون قدیمی بودن ساختمان این موسسه و وجود فقط ‪ ۹۰‬نیروی انسانی كه ‪۷۰‬ نفر آنان مدرك كارشناسی دارند، از جمله كمبودها و مضیقه‌های این موسسه بشمار می‌رود.

موسسه تحقیقات واكسن و سرم‌سازی رازی دارای پنج شعبه در شهرهای مشهد، مرند، اهواز، شیراز و كرمان است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha