سلامت نیوز : داود مقیمی اظهارداشت: بر اساس توافق وزارت بهداشت و به دلیل روند مطلوب اجرای برنامه پزشک خانواده، نیمه دوم اسفندماه زمان برگزاری جشن تکمیل و پوشش صددرصد برنامه پزشک خانواده در استان سیستان و بلوچستان تعیین شد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس ؛ وی که به منظور بازدید و بررسی وضعیت این برنامه به استان سیستان و بلوچستان سفر کرده بود از دانشگاه علوم پزشکی زاهدان به دلیل تجربه اجرای برنامه پزشک خانواده به عنوان پیشقراول همه دانشگاه‌های کشور نام برد.

نماینده وزیر بهداشت در برنامه پزشک خانواده ادامه داد: استان سیستان و بلوچستان دومین استانی است که به دلیل اهمیت خاص و نقش آن در کشور مورد بررسی و بازدید قرار می‌گیرد.مقیمی تصریح کرد: تمامی پزشکان عمومی موظفند در برنامه پزشک خانواده ثبت‌نام کرده و همکاری خودشان را با این برنامه ملی اعلام کنند.

وی با تقدیر از ریاست دانشگاه و دست‌اندرکاران ستاد اجرایی برنامه پزشک خانواده در استان سیستان و بلوچستان، به دلیل تلاش‌های صورت گرفته در اجرایی کردن برنامه، نیمه دوم اسفندماه 91 را زمان مطلوبی برای برگزاری جشن تکمیل اعلام کرد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان نیز کمبود پزشک عمومی در استان را از مشکلات عمده برنامه ذکر کرد و در همین راستا خواستار تدابیر ویژه از سوی وزارت بهداشت و بالا بردن سرانه درآمد پزشکان این استان برای ماندگاری بیشتر آنان شد.

منصور شکیبا خاطرنشان کرد: علی‌رغم ثبت‌نام 55 درصدی مردم شریف استان در این برنامه و ثبت اطلاعات اولیه آنها در سامانه سلامت متأسفانه تنها 10 درصد از مردم پزشک خانواده خودشان را انتخاب کرده‌ و برای انجام ویزیت پایه اقدام کرده‌اند.

وی در این زمینه تأکید کرد: هرچه سریع‌تر هم استانی‌های عزیز پزشک خانواده خودشان را انتخاب و نسبت به  ممهور کردن دفترچه بیمه خود توسط وی اقدام کنند چرا که از تاریخی که متعاقبا اعلام خواهد شد به دفترچه‌های فاقد مهر ترتیب اثر داده نخواهد شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha