سه‌شنبه ۷ آذر ۱۳۹۱ - ۱۶:۰۰

سلامت نیوز : مجتبی امیری در گفت‌وگو با فارس در خصوص علت ریزش سکه‌ای مو در سر و صورت گفت: ریزش سکه‌ای مو یا آلوپسی‌آرتا یک بیماری ایمونولوژیک است که سلول‌های ایمنی خود فرد موهای این ناحیه را از بین می‌برد.

وی ادامه داد: استرس نقش عمده‌ای در ایجاد این بیماری دارد که گاهی کم‌کاری تیروئید و برص نیز در آن دخیل است.به گفته این متخصص پوست و مو 3 تا 5 درصد افراد جامعه به ریزش سکه‌ای مو مبتلا می‌شوند که محدودیت سنی برای آن وجود ندارد.

امیری تأکید کرد: در اکثر موارد امکان بهبودی خودبه‌خودی وجود دارد اما افراد باید مراقب باشند که اجازه ندهند بیش از 3 تا 6 ماه از ایجاد این ضایعه بگذرد تا برای درمان مراجعه کنند چون امکان درمان سخت تر خواهد بود.

عضو هیئت علمی دانشگاه بقیة‌الله خاطرنشان کرد: ممکن است در این بیماری فرم‌های خفیف آن از اندازه یک سکه شروع می‌شود تا ریزش کل موی سر رخ بدهد یا حتی افرادی که به آلرژی پوستی مبتلا هستند ناحیه دور سر درگیر شود.

این متخصص پوست و مو بهترین درمان برای این بیماری را تزریق دارو روی بخش‌هایی که مو ریزش داشته عنوان کرد و افزود: باید این تزریق‌ها به فاصله یک ماه و چند مرتبه انجام شود تا مو در ناحیه آسیب‌دیده دوباره بروید.امیری به این نکته اشاره کرد که در ابتدای رویش، موها کرکی شکل هستند که به مرور به حالت طبیعی برمی‌گردند و اما موهای سفید از ریزش سکه‌ای مستثنی هستند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha