سه‌شنبه ۷ آذر ۱۳۹۱ - ۱۶:۰۱

سلامت نیوز : علی عباسی امروز در گفت‌وگو با فارس در شهرستان ساری مجموع آمار تلفات حوادث رانندگی در هفت ماه گذشته را 552 اعلام کرد و افزود: 30 درصد کل تلفات حوادث رانندگی هفت ماه ابتدای سال جاری عابران پیاده بودند.

وی بیان داشت: بر اساس آمارهای موجود از نظر گروه سنی بیشترین عابران پیاده فوت شده با 72 نفر معادل 43 درصد در گروه سنی 61 سال به بالا هستند.عباسی درباره بالاترین آمار متوفیات عابران پیاده در استان گفت: بیشترین آمار تلفات عابران پیاده با عدد 27 نفر در شهرستان بابل ثبت شده است و ساری با 25 و آمل با 23 نفر هستند که پس از بابل بیشترین عابران فوت شده را در هفت ماه نخست امسال به خود اختصاص داده‌اند.

وی ادامه داد: در کمترین‌ها نیز عباس‌آباد و گلوگاه هر کدام با یک نفر شهرستان‌هایی هستند که در هفت ماه نخست امسال کمترین تعداد عابران متوفی در آنها ثبت شد.عباسی درباره تحصیلات متوفیان عابران پیاده اظهار داشت: 81 نفر از کشته‌شدگان معادل 51 درصد بیسواد سطح ابتدایی 35 نفر، راهنمایی 22 نفر، دبیرستان 10 نفر، دیپلم10 نفر، دانشجو یک نفر، لیسانس 2 نفر می‌باشند.

مدیرکل پزشکی قانونی مازندران با اشاره به محل فوت عابران پیاده گفت: 104 نفر از تلفات عابران پیاده آن‌ها در مسیرهای برون‌شهری، 62 نفر درون‌شهری جان خود را از دست داده‌اند که این موضوع رعایت قوانین مربوط به عابران پیاده از جمله توجه به چراغ راهنما،‌ عبور از خط‌کشی عابر پیاده و پل‌های عابر را دو چندان می‌کند.

*مرگ 141 موتور سوار در مازندران

مدیرکل پزشکی قانونی مازندران در بخش دیگری تعداد کشته‌شدگان موتور سوارها در حوادث ترافیکی را  141 نفر اعلام کرد و افزود: در هفت ماه سال جاری 552 نفر در حوادث رانندگی کشته شدند که از این تعداد 141 نفر از آنها موتور سوار هستند که 131 نفر مرد و 10 نفر زن است.

عباسی تصریح کرد: ساری با تعداد 34 نفر بیشترین و  نور با تعداد یک نفر کمترین تلفات موتور سوار را دارند.وی خاطرنشان کرد :بیشترین گروه سنی که مرگ موتورسوارها در آن اتفاق افتاده  گروه سنی 21 تا 30 سال است که تعداد آنها 43 نفر و بعد از آن گروه سنی 11 تا20 سال با 34 نفر است.

این مسئول افزود: شایع‌ترین علت مرگ موتورسوران در تصادفات ضربه مغزی و عوارض ناشی از آن و سپس خونریزی وسیع، صدمات و شکستگی‌های متعدد از عوامل دیگر منجر به مرگ در موتورسواران در هفت ماهه سال جاری بوده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha