سلامت نیوز : رییس شبکه بهداشت و درمان شهرستان دیلم معتقد است: برنامه مدون مشاوره‌ای برای آموزش و پیشگیری از بیماری ایدز در جامعه تدوین شود.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا ؛ عبدالحسین ناصری، سه شنبه، 7 آذر در کمیته مشاوره و آزمایش داوطلبانه و حمایت‌های اجتماعی ایدز، افزود: برای کاهش آسیب‌های ناشی از ویروس اچ ای وی در جامعه تدوین برنامه زمانبندی شده مشاوره‌ای با همکاری شبکه بهداشت، بهزیستی و کمیته امداد ضروری است.وی، برگزاری دوره‌های آموزشی احتیاطات استاندارد ایدز برای تمامی پرسنلی که در اورژانس بیمارستان دیلم مشغول به کار می‌شوند را خواستار شد.

غلامعلی آغاجری، مدیر بهزیستی دیلم در ادامه این نشست گفت: همکاری همه دستگاه‌های اجرایی شهرستان برای آگاه سازی آحاد جامعه به خصوص جوانان و نوجوانان از مخاطرات بیماری ایدز و روش‌های پیشگیری از این بیماری امری ضروری است. بهزیستی دیلم آمادگی هر گونه همکاری از قبیل مشاوره، آموزش و حمایت از بیماران و مبتلایان به ویروس اچ آی وی را دارد.

وی از آمادگی مرکز مشاوره تحت پوشش بهزیستی دیلم برای انجام مشاوره‌های لازم به مبتلایان و بیماران ایدز و سایر گروه‌های در معرض خطر جامعه خبر داد.دکتر محمد علی دریانورد، رییس مرکز مشاوره رشد دیلم نیز گفت: با همکاری دانشگاه علوم پزشکی، سبد کالاهای بهداشتی به مبتلایان به ویروس اچ آی وی و هپاتیت c اهدا می‌شود.

وی افزود: معتادین، ملوانان، اعضای انجمن معتادین گمنام، زندانیان آزاد شده و خانواده‌های آنان از گروه‌های در معرض خطر بوده که برای انجام مشاوره به این مرکز مراجعه می‌کنند.دریانورد بیان کرد: ما در این مرکزتمامی سعی خود را برای کاهش آسیب های ناشی از این بیماری انجام می دهیم.

وی، نبود حمایت کافی از مبتلایان، نداشتن امنیت شغلی و پذیرش نشدن آنان از سوی جامعه را از جمله مشکلات این قشر دانست و خواستار حمایت بیشتر مسئولین و مردم از مبتلایان به ایدز و هپاتیت شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha