سه‌شنبه ۷ آذر ۱۳۹۱ - ۱۶:۳۷
کد خبر: 61341

سلامت نیوز :متخصصان کالج کینگ لندن در یک مطالعه جدید تاکید کردند که سیگار با تخریب حافظه و قدرت یادگیری و استدلال، مغز را از بین برده و تحلیل می‌برد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا ؛ این مطالعه که روی 8800 داوطلب 50 سال به بالا انجام گرفته نشان داد افزایش فشار خون و اضافه وزن نیز ظاهرا روی مغز تاثیر مخرب دارند اما اثرات سوء آنها به مراتب کمتر از سیگار است.کارشناسان تاکید کردند که مردم باید آگاه شوند که الگوی زندگی غلط و ناسالم نه تنها به جسم بلکه به ذهن و مغز نیز آسیب وارد می‌کند.

شرح این مطالعه در مجله «سن و سالمندی» منتشر شده است.متخصصان کالج کینگ به بررسی ارتباط بین احتمال سکته قلبی و مغزی و وضعیت مغز پرداختند. در ابتدا اطلاعات مربوط به آزمایشات مغزی این افراد جمع آوری و بررسی شد و سپس در چهار سال و هشت سال آینده تمام آزمایشات دوباره تکرار شد.

نتایج این بررسی‌ها نشان داد که افزایش خطر سکته قلبی و مغزی به طور کلی ارتباط قوی و بارز با کاهش توان ذهنی دارد. علاوه بر این معلوم شد که بین سیگار کشیدن و کاهش توان ذهنی و تحلیل رفتن مغز ارتباط آشکار و دائمی وجود دارد.این متخصصان می‌گویند استعمال سیگار از عوامل موثر و جدی در کاهش کارآیی مغز است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha