سلامت نیوز : معاون داروی سازمان غذا و دارو گفت: دارو بخش تفکیک ناپذیر پرونده الکترونیک سلامت است و این بخش در سامانه سجاد قرار داده شده است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا ؛ دکتر محمدرضا شانه ساز افزود: سامانه جامع اطلاعات داوریی کشور برای پایش دارو و سنجش میزان کمی و کیفی دارو از ابتدای تولید تا زمانی که به دست مصرف کننده می رسد پیش بینی شده است.

وی سجاد را یک طرح ملی بزرگ دانست که باتوجه به گردش مالی دارو می تواند مصرف دارو را منطقی کند و گفت: متاسفانه در کشور برخی داروها همچون آنتی بیوتیک ها زیاد مصرف می شوند و خیلی از داروها نیز مانند داروهای بیماران دیابتی و قلبی که باید زیاد مصرف شوند، کم مصرف می شوند و این روند باید ساماندهی شود.

دکتر شانه ساز ادامه داد: این سامانه به صورت برخط نیازهای دارویی کشور را از ابتدا تا انتها تامین می کند. سجاد طرح بسیار بزرگی است که توسط متخصصان آی تی مراحل تکمیل آن در حال اجراست.

معاون داروی سازمان غذا و دارو اظهار داشت: در این سامانه بخشی که مربوط به بیمار است در پرونده الکترونیک و پزشک خانواده، دیده می شود و درصدد هستیم با شرکت هایی که برنامه نرم افزاری داروخانه ها را نوشته اند این سامانه را طوری طراحی کنیم، تا هر دارویی که از داروخانه دریافت می شود ثبت الکترونیک شود.

به گفته دکتر شانه ساز بخش واردات توزیع و داروخانه ها سه بنای اصلی طرح سجاد است که برای کامل شدن نیاز به فرصت دارد.وی تاکید کرد: هم اکنون بدون سر و صدا بخش نظارت بر واردات دارو را در این سامانه انجام داده‌ایم که به صورت برخط کنترل می شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha