سلامت نیوز :عضو ستاد اجرایی برنامه پزشک خانواده و نظام ارجاع گفت: به علت روند مطلوب اجرای برنامه پزشک خانواده و نظام ارجاع در استان سیستان و بلوچستان، نیمه‌ی دوم اسفند جشن تکمیل و پوشش 100درصدی برنامه در این استان برگزار می‌شود.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا ؛ دکتر داوود مقیمی در بازدید و بررسی از وضعیت اجرای برنامه پزشک خانواده و نظام ارجاع در استان سیستان و بلوچستان، از دانشگاه علوم پزشکی زاهدان به دلیل تجربه اجرای برنامه پزشک خانواده به عنوان پیش قراول همه دانشگاه‌های کشور نام برد.

وی ادامه داد: استان سیستان و بلوچستان دومین استانی است که به دلیل اهمیت خاص و نقش آن در کشور مورد بررسی و بازدید قرار می‌گیرد.

مقیمی با اشاره به اقدامات دانشگاه علوم پزشکی زاهدان و دست اندرکاران ستاد اجرایی برنامه پزشک خانواده در این استان گفت: به دلیل تلاش‌های صورت گرفته در اجرای برنامه پزشک خانواده، نیمه دوم اسفند ماه جاری زمان مناسبی برای برگزاری جشن تکمیل این برنامه در استان سیستان و بلوچستان است.

دکتر شکیبا رئیس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان نیز کمبود پزشک عمومی در استان را از مشکلات عمده در اجرای برنامه پزشک خانواده خواند و گفت: به این منظور اتخاذ تدابیر ویژه از سوی وزارت بهداشت و افزایش سرانه درآمد پزشکان این استان جهت ماندگاری بیشتر آنها را خواستاریم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان خاطر نشان کرد: علیرغم ثبت نام 55درصدی مردم استان در این برنامه و ثبت اطلاعات اولیه آنها در سامانه مربوطه متاسفانه تنها 10درصد از مردم موفق شده‌اند که پزشک خانواده خود را انتخاب و برای انجام ویزیت پایه اقدام کنند.

وی از مردم استان سیستان و بلوچستان خواست تا هر چه سریع‌تر پزشک خانواده خود را انتخاب و نسبت به ممهور کردن دفترچه‌شان اقدام کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha