سلامت نیوز :  استاندار هرمزگان از اجرایی شدن برنامه پزشک خانواده شهری در استان هرمزگان به عنوان پنجمین استان کشور از اواخر آذر خبر داد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا ؛ ابراهیم عزیزی شامگاه ششم آذر در نشست راهبردی پزشک خانواده در استان با بیان این مطلب اظهار کرد: پس از وقفه ایجاد شده در اجرای طرح پزشک خانواده، هرمزگان به عنوان نخستین استان، آمادگی اجرای این طرح را دارد.

وی با بیان این‌که اجرای برنامه طرح پزشک خانواده از ابتدا در پنج استان آغاز شد، افزود: در صورت به ثمر رسیدن این طرح می‌توان از‌ آن به عنوان یکی از اقدامات بزرگ در برنامه پنجم توسعه یاد کرد.

عزیزی با بیان این‌که همه باید برای پویایی در اجرای این طرح تلاش کنند، ادامه داد: تمام دستگاه‌ها باید پای کار بیایند و در راه تسهیل اجرای این طرح تلاش کنند. از عموم رسانه‌های جمعی انتظار می‌رود با برداشتن قدم‌های جدی و کاربردی به سمت فراهم شدن زمینه‌های اجرای طرح پزشک خانواده در استان پیش رفت.

محمد شکاری، رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی هرمزگان نیز در این نشست گفت: هدف اصلی از اجرای برنامه پزشک خانواده، کاهش 30 درصدی هزینه‌های درمانی از سبد هزینه مردم است.

وی با بیان این‌که تاکنون روند مناسبی در راه اجرای این طرح در استان داشته‌ایم، افزود: تاکنون بیش از 80 درصد مردم در این طرح ثبت‌نام کرده‌اند. نظارت‌های ستاد مرکزی در استان نیز پیرامون اجرای این طرح انجام شده و این ستاد نسبت به صدور مجوز اجرای نهایی طرح پزشک خانواده اقدام کرده است.

شکاری افزود: تاکنون 608 هزار 692 نفر در هرمزگان در این طرح ثبت نام کرده‌اند که باید از 16 آذر تا 25 آذر به سایت مربوطه، مراجعه و نسبت به تعیین محدوده زندگی خود و پزشک خانواده خود از طریق این سایت اقدام کنند.

وی تاکید کرد: طبق جدول زمان‌بندی مربوطه، سازمان‌های بیمه‌گر باید تا قبل از 16 آذر با پزشکان متقاضی برای شرکت در طرح پزشک خانواده عقد قرارداد کنند.رییس دانشگاه علوم پزشکی استان خاطرنشان کرد: از جمله مزایای اجرای این برنامه مهم، رایگان بودن ویزیت، تزریقات و دارو در سطح یک است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha