سلامت نیوز : مدیرکل بهزیستی استان تهران گفت: در تمامی مراکزی که زیر نظر بهزیستی فعالیت می‌کنند ۲۳ هزار کودک بی‌سرپرست و بدسرپرست نگهداری می‌شود که ۸۰ درصد از این افراد کودکان بدسرپرست هستند.

ولی اله نصر مدیرکل بهزیستی استان تهران در گفت‌وگو با ایلنا با اشاره به اهمیت تکریم کودکانی که در بهزیستی نگهداری می شوند؛ اظهار داشت: اکثر مراکز آموزشی ما فاقد تابلو بر سر در مراکز است و این اقدام برای حفظ کرامت این افراد انجام می‌شود.

وی گفت: در سازمان بهزیستی با توجه به اینکه اصالت کاری ما تکریم افراد است و در مراکز فرهنگی و آموزشی ما حفظ شان افراد مهم‌ترین دستورکاری است به همین منظور در ترخیص افراد بی‌سرپرست پس از به دست آوردن شرایط ترخیص، همکاری‌های لازم انجام می‌شود و در اشتغال آن‌ها و همچنین کارآفرینی، بهزیستی حمایت‌های لازم را انجام می‌دهد.

وی افزود: موارد بسیار زیادی هستند که حائز رتبه‌های کشوری شده‌اند و هم اکنون در کارآفرینی نیز به موفقیت‌هایی دست پیدا کرده‌اند و مشغول کار هستند.

نصر ادامه داد: هدف ما از عدم معرفی این افراد به دلیل شرایط خاصی است که دارند و ما لازم می‌دانیم برای حفظ کرامت آن‌ها از معرفی آن‌ها خودداری کنیم.

وی افزود: در تمامی مراکزی که زیر نظر بهزیستی فعالیت می‌کنند ۲۳ هزار کودک بی‌سرپرست و بدسرپرست نگهداری می‌شود که ۸۰ درصد از این افراد کودکان بدسرپرست هستند که با حکم قضایی در مراکز بهزیستی نگهداری می‌شوند.

وی ادامه داد: تمامی افرادی که در مراکز ما نگهداری می‌شوند با حکم قضایی وارد مجموعه شده‌اند و ترخیص آن‌ها نیز با حکم قضایی است و اگر صلاحیت پدر و مادر افرادی که بدسرپرست هستند توسط دستگاه قضایی تایید شوند کودکان به خانواده خود بر می‌گردند.

مدیرکل بهزیستی تهران اظ‌هار داشت: تلاش کردیم محیط نگهداری کودکان از حالت پرورشگاهی به حالت خانه تغییر پیدا کند و در محیطی شبیه خانواده این افراد تحت مدیریت بهزیستی نگهداری می‌شوند.

وی در پایان گفت: اقدامات فرهنگی جز مسئولیت‌های اصلی ما است و رسیدگی به امور فرهنگی این کودکان در سراسر کشور توسط سازمان بهزیستی انجام می‌شود و از نمونه اقدامات فرهنگی ایجاد همین مراکز آموزشی است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha