چهارشنبه ۸ آذر ۱۳۹۱ - ۱۳:۲۳
کد خبر: 61388
سلامت نیوز : مردم تاوان بی‌مهری بیمه‌ها را می‌پردازند؛ پزشكان می‌گویند تا زمانی كه بیمه‌ها بدقولی كنند آنها هم برای درمان بیماران فقط پول نقد را می‌شناسند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از جام جم ؛ كوتاهی بیمه‌ها در پرداخت مطالبات بیمارستان‌ها بیمه‌های تكمیلی را از اعتبار انداخته است؛ حالا دیگر بیمه تكمیلی كاغذ پاره‌ای بیشتر نیست كه نه پزشكان و نه بیمارستان‌های خصوصی آن را به رسمیت نمی‌شناسند تا بیماران روی آنها برای پرداخت هزینه‌های درمانی حساب باز كنند.

بیمارانی كه با داشتن كارت بیمه تكمیلی سر و كارشان به بیمارستان‌های خصوصی می‌افتد، چاره‌ای ندارند جز این‌كه تا ریال آخر هزینه‌های درمان را از جیب بپردازند، چون هیچ پزشكی حاضر نیست نقد را به نسیه بفروشد.

بیمارستان‌های خصوصی در پاسخ به گلایه‌های بیماران می‌گویند: بیمه‌ها آنقدر در پرداخت بدهی‌شان به بیمارستان‌ها بدقول شده‌اند كه آنها ترجیح می‌دهند به جای این‌كه با وعده سر خرمن بیمه‌ها برای پرداخت مطالبات‌شان دل خوش كنند، پول‌شان را نقد و مستقیم از جیب بیماران بردارند.

مدیرعامل صندوق رفاه و تعاون سازمان نظام پزشكی معتقد است چون بیمه‌ها پرداخت مطالبات بیمارستان‌ها را با تاخیر انجام می‌دهند بنابراین پرداخت دستمزدها نیز با تاخیر سه تا شش ماه انجام می‌شود و در چنین شرایطی طبیعی است كه پزشكان هم دیگر زیر بار بیمه‌های تكمیلی نروند.

شرایطی كه محمدرضا نوروزی به آن اشاره می‌كند، بیماران را در تنگنای سختی قرار داده است، بیمارستان‌ها به بیماران پیشنهاد می‌دهند كارت بیمه‌تكمیلی خود را در جیب نگه دارند و به جای آن هزینه‌های درمان را به‌صورت آزاد و با تعرفه‌های نظام پزشكی و دولتی آن هم از جیب پرداخت كنند و پس از این‌كه كارشان انجام شد با گرفتن فاكتور از بیمارستان آن وقت به بیمه تكمیلی‌شان مراجعه كرده و هزینه‌های خود را بگیرند.

در واقع این بیماران هستند كه باید تاوان تاخیر بیمه‌ها در پرداخت بدهی به بیمارستان‌های خصوصی را با پرداخت هزینه‌های سنگین از جیب بپردازند چون بیمارستان‌های خصوصی دیگر نمی‌خواهند طرف حساب بیمه‌ها باشند.

حالا بیمارانی كه بناچار سر و كارشان به بیمارستان‌های خصوصی افتاده است با كارت بیمه‌تكمیلی در جیب‌شان درحالی نه راه پس دارند و نه راه پیش كه تا همین چندی پیش اطمینان داشتند می‌توانند در روز مبادا روی بیمه ‌های تكمیلی حساب كنند، غافل از این‌كه بدقولی بیمه‌ها در پرداخت بدهی بیمارستان‌ها این بار هم دامنگیر مردم خواهد شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha