چهارشنبه ۸ آذر ۱۳۹۱ - ۱۳:۲۹
کد خبر: 61389

خیلی‌ها از حلقه سیاه دور چشم‌شان دل خوشی ندارند و وجود این سیاهی را مانعی بر سر راه زیبایی بیشتر می‌دانند. البته درست هم می‌گویند؛ چرا كه این هاله سیاه كه خیلی هم توی چشم طرف مقابل است.

حلقه سیاه؛ مهمان ناخوانده چشم‌ها
سلامت نیوز : خیلی‌ها از حلقه سیاه دور چشم‌شان دل خوشی ندارند و وجود این سیاهی را مانعی بر سر راه زیبایی بیشتر می‌دانند. البته درست هم می‌گویند؛ چرا كه این هاله سیاه كه خیلی هم توی چشم طرف مقابل است، بشدت زیبایی را تحت تاثیر قرار می‌دهد. افرادی كه با این مشكل روبه‌رو هستند خوب می‌دانند این سیاهی به دلیل نزدیكی با چشم، براحتی هم قابل پوشش نیست. از سوی دیگر وجود این حلقه سیاه در اطراف چشم، نه‌تنها سدی محكم برای زیباترشدن شماست بلكه چهره‌تان را نیز خسته و ناراحت جلوه می‌دهد، اما اگر شما هم با این مشكل دست و پنجه نرم می‌كنید خوب است بدانید ممكن است در برخی موارد این سیاهی‌ها با استفاده از روش‌ها و راهكارهای ساده قابل رفع باشد.

به اندازه كافی بخوابید

به گزارش سلامت نیوز به نقل از جام جم ؛ می‌دانید اگر در طول شبانه‌روز و بویژه هنگام شب، به اندازه كافی نخوابید، بتدریج حلقه سیاهی دور چشم‌هایتان می‌نشیند؛ حلقه‌ای كه وقتی مهمان صورت شما شد، به این زودی‌ها جا را خالی نمی‌كند. پس یادتان باشد خواب كافی یكی از راه‌های بر طرف كردن این مشكل است. افرادی كه نگران سیاهی دور چشم خود هستند باید دقت داشته باشند، در طول شبانه‌روز به اندازه كافی بخوابند. این میزان خواب با توجه به شرایط هر فرد متفاوت خواهد بود، اما بطور متوسط خواب كافی برای افراد بالغ حدود 8 ساعت در شبانه‌روز است. بنابراین دقت داشته باشید با خواب مناسب می‌توانید این مشكل را حل یا از بروز آن پیشگیری كنید.

آب سرد را فراموش نكنید

یكی دیگر از راه‌های مقابله با سیاهی دور چشم‌ها، شست‌وشوی صورت با آب سرد است. درست فكر كردید، كاری به همین سادگی. پس افرادی كه درگیر مشكل سیاهی دور چشم هستند بهتر است به یاد داشته باشند كه خوب است صبح‌ها صورت خود را با آب سرد بشویند و در طول روز هر وقت كه زمان مناسبی برای این كار داشتند نیز شست‌وشو با آب سرد را تكرار كنند؛ به طوری كه در یك روز حداقل 2 الی 3 بار صورت خود را با آب سرد بشویند. همین روش ساده به شما كمك می‌كند تا بتدریج از دست رنگ تند این حلقه‌ها دور چشم راحت شوید.

سیگار دشمن زیبایی شماست

یكی دیگر از عللی كه موجب بروز یا شدت حلقه سیاه دور چشم می‌شود مصرف سیگار یا هر نوع ماده دخانی دیگر است. افراد سیگاری باید بدانند سیگار دشمن اصلی پوستشان خواهد بود. پس دقت داشته باشید به این دشمن فرصت كافی برای نابودی زیبایی‌تان ندهید. از همین امروز شروع كنید؛ شروعی برای زیباتر شدن پوست با ترك سیگار، شروعی برای محو تیرگی دور چشم.فراموش نكنید این دشمن فقط به تغییر رنگ لب‌ها و دور چشم بسنده نخواهد كرد و پوست صورت شما را به كلی زشت و شكننده می‌كند؛ در این فرصت به موارد دیگر حمله این دشمن كه سلامتی شما را نشانه گرفته، نمی‌پردازیم.

بیشتر ورزش كنید

از ورزش‌كردن هم غافل نشوید و حتما فعالیت بدنی مناسب با شرایط سنی و جسمی خود را در برنامه روزانه‌تان قرار دهید. بهتر است بدانید متخصصان می‌گویند به كمك ورزش می‌توانید این مشكل را تا حد زیادی برطرف كنید.مصرف زیاد نمك هم یكی دیگر از علل ابتلا به سیاهی دور چشم‌هاست. بهتر است مصرف نمك را كمتر كنید تا در حد چشمگیری باعث كاهش این سیاهی‌ها شوید.از مصرف سبزی‌ها هم غافل نشوید چرا كه مصرف این مواد، بخصوص آنها كه دارای رنگ سبز و سبز تند هستند، می‌تواند به این دسته از افراد كمك بزرگی كند تا سیاهی دور چشم‌شان كاهش یابد.اگر این شیوه‌ها به شما كمك نكرد، حتما به یك متخصص پوست مراجعه كنید.

راه‌های طبیعی برای كم‌كردن سیاهی دور چشم

اگر دچار كبودی یا سیاهی دور چشم هستید و این موضوع شما را نگران كرده است و برای درمان آن بارها راه‌های مختلف را امتحان كرده‌اید، اما هنوز موفق نشده‌اید این حلقه‌های مزاحم زیبایی را برطرف كنید، بهتر است یك بار دیگر هم عزم‌تان را جزم كنید و یكی دو راه دیگر را نیز برای درمان امتحان كنید، البته این بار پیشنهاد ما راه‌های طبیعی و بدون ضرر است. حتما شما هم می‌دانید ماسك‌های طبیعی دور چشم یكی از راه‌های درمان و البته پیشگیری از این مشكل بوده و هست.

1- ماسك سیب‌زمینی

استفاده از این ماسك برای درمان حلقه‌های سیاه دور چشم یكی از راه‌های بسیار موثر به شمار می‌رود. برای تهیه این ماسك، سیب‌زمینی را رنده كنید یا برش‌های نازكی از آن را تهیه كرده و سپس آنها را در اطراف چشم خود قرار دهید. بعد از این‌كه با دقت سیب‌زمینی‌ها را روی حلقه‌های سیاه گذاشتید، 10 دقیقه صبر كنید و سپس صورت خود را با آب سرد بشویید.خیار نیز می‌تواند برای این دسته از افراد كمك مناسبی باشد. به این صورت كه برش‌های نازك خیار را روی پوست خود بگذارید و 20 دقیقه به آنها زمان دهید و سپس صورت خود را بشویید.

2- چای كیسه‌ای و كمپرس آب سرد

همچنین اگر در خانه از چای كیسه‌ای استفاده می‌كنید، آن را دور نیندازید. اجازه دهید تا دمای آن پایین بیاید و پس از این كه به اندازه‌ای كه پوست‌تان را نسوزاند، روی محل كبودی‌های دور چشم قرار دهید. با این كار می‌توانید میزان سیاهی‌های دور چشم‌تان را كم كنید.كمپرس آب سرد در ساعات اولیه روز را نیز می‌توان یكی دیگر از راه‌های رفع سیاهی دور چشم دانست. بهتر است به یاد داشته باشید اگر صبح‌ها حدود 4 الی 5 دقیقه كمپرس آب سرد روی چشم‌های خود قرار دهید می‌توانید تا حد زیادی این مشكل را كم كنید.

3- روغن یا گلاب

برای افرادی كه با مشكل كبودی دور چشم روبه‌رو هستند استفاده از روغن بادام می‌تواند یكی از راه‌های موثر برای برطرف‌كردن آن باشد. برای این منظور باید به آهستگی نواحی دور چشم را با روغن بادام ماساژ دهید. دقت داشته باشید این كار باید با صبر و حوصله انجام شود، همچنین لازم است یادآوری كنیم هنگام ماساژ دادن، زیاد به پوست اطراف چشم فشار وارد نیاورید.گلاب یكی دیگر از راه‌های طبیعی برای درمان سیاهی اطراف چشم است. خوب است بدانید شست‌وشوی صورت با گلاب علاوه بر خواص دیگر، می‌تواند این مشكل را نیز تا حد قابل توجهی كم كند.

همچنین دقت داشته باشید حتما شب‌ها قبل از خواب آرایش صورت خود را به طور كامل پاك كنید. چون وجود آرایش از شب تا صبح روی صورت، مانع رسیدن اكسیژن كافی به پوست شده و باعث شدت سیاهی حلقه‌های دور چشم خواهد شد.خستگی زیاد چشم‌ها نیز یكی دیگر از علل این مشكل است. بنابراین اگر شما هم با این موضوع درگیر هستید، بهتر است زمان كمتری را به كار با رایانه اختصاص دهید و اگر نمی‌توانید از زمان كارتان كم كنید حتما مراقبت‌های پوستی بویژه پوست اطراف چشم را بیشتر كنید.

این 5 نكته را به خاطر بسپارید

با توجه به این كه سیاهی دور چشم درمان قطعی و دائمی ندارد، بهتر است افرادی كه با این مشكل روبه‌رو هستند با راه‌های پوشاندن این حلقه سیاه آشنا شوند.

مواردی كه این افراد می‌توانند به كمك آنها سیاهی دور چشمشان را كمتر نشان دهند به قرار زیر است.

1 ـ اولین و مهم‌ترین نكته‌ای كه این افراد باید به آن دقت كنند استفاده از كرم‌های پوشاننده استاندارد است. این گروه باید دقت داشته باشند با توجه به حساس بودن پوست ناحیه اطراف چشم حتما از كرم‌هایی كه برای این ناحیه از صورت ساخته شده است، استفاده كنند.

2 ـ خواب كم یا خواب زیاد پف زیر چشم را بیشتر خواهد كرد. بنابراین سعی كنید همیشه و بویژه قبل از مهمانی‌ها خواب كافی و به اندازه داشته باشید.

3 ـ افراد لازم است كه بدانند مالش دادن بیش از حد چشم‌ها پف اطراف آنها را بیشتر خواهد كرد و در نتیجه حلقه سیاه بزرگ‌تری را در اطراف چشم‌ها خواهد نشاند.

4 ـ افرادی كه نگران سیاهی دور چشم خود هستند به یاد داشته باشند رژیم‌های سخت و كم‌كردن وزن در زمان كم می‌تواند موجب بروز بیشتر این سیاهی شود.

5 ـ در نهایت لازم است این افراد بدانند استفاده از عینك می‌تواند یك راهكار مناسب باشد. استفاده از عینك‌های آفتابی مناسب در نور روز به آنها كمك می‌كند جلوی افزایش سیاهی دور چشمشان را بگیرند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha