سلامت نیوز : شکیبا محبی‌تبار در گفت‌وگو با فارس اظهار داشت: بالا رفتن سن ازدواج و عدم تمایل خانواده‌ها به بچه‌دار شدن به مسائل فرهنگی جامعه بر می‌گردد و پسند مردم عوض شده است.

وی ادامه داد: مباحث اقتصادی در این مباحث نقش مهمی دارد اما عامل اصلی نیستند در بسیاری از خانواده‌هایی که از نظر اقتصادی امکان اداره کردن چندین فرزند را دارند مشاهده می‌شود که اقبالی به بچه‌دار شدن نشان نمی‌دهند.

مدیر سلامت و امنیت خانواده مرکز زنان ریاست‌جمهور با بیان اینکه مشکل فرهنگی و دیدگاهی در عرصه افزایش موالید ایجاد شده است تصریح کرد: خانواده‌ها ترجیح می‌دهند خود را زحمت نیندازند و پسند جامعه ما مانند 50 سال گذشته غرب شده است. این در حالیست که غرب هم بر روی این موضوع سیاستگذاری می‌کند.

وی ادامه داد: مسائل اقتصادی در کلانشهر‌ها نمود بیشتری دارد اما عرصه فرهنگ بر مباحث اقتصادی هم سایه انداخته است.به گفته وی کار پیوسته فرهنگی و سیاست‌گذاری برای حمایت از خانواده‌هایی که بچه‌دار می‌شوند یکی از ضرورت‌های جامعه ما است.محبی‌تبار گفت: مردم نسبت به آینده دور‌نمایی ندارند و این باعث می‌شود تا نسبت به بچه‌دار شدن هراس داشته باشند، باید برای مردم بسیاری از مباحث را شفاف‌سازی کرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha