چهارشنبه ۸ آذر ۱۳۹۱ - ۱۵:۰۲
کد خبر: 61408

سلامت نیوز : یک تیم از محققان ‌آمریکایی موفق شدند آنزیم مسئول افزایش خطرات ابتلا به فشار خون بالا در زنان باردار را که باعث بروز موارد مسمومیتهای بارداری می‌شود؛ شناسایی کنند.مسمومیت بارداری خطر بزرگی برای سلامت زنان باردار و جنین به شمار می‌رود.محققان کشف کردند: افزایش سطح آنزیم "سایب -2 جى-2 " در سلولهای جفت و ادرار خطر ابتلا به فشار خون بارداری و سپس مسمومیت بارداری را تا حد زیادی بالا می‌برد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس ؛ محققان گفتند: مسمومیت بارداری یکی از بیشترین مشکلات سلامت است که در بین زنان باردار روی می‌دهد و ممکن است سلامت مادر و جنین را با خطرات زیادی مواجه کند.برخی زنان در سه ماهه سوم حاملگی دچار افزایش فشار خون می‌شوند. این حالت فشارخون حاملگی (پره اکلامپسی) نامیده می‌شود.

مبتلایان به این عارضه، در دوران حاملگی به تدریج دچار افزایش فشار خون بالا (هیپرتانسیون) و ترشح پروتئین اضافی در ادرار (پروتئینوری) می‌شوند.علائم پره اکلامپسی می‌تواند در هر زمانی از نیمه دوم حاملگی ظاهر شود، شامل نیمه دوم حاملگی (بعد از 20 هفته از بارداری) یا در چند روز اول پس از زایمان، و معمولاً علائم را در چند روز پس از زایمان از بین می‌روند.

مسمومیت حاملگی یک وضعیت خطرناک است که با فشار خون بالا و پروتئین در ادرار مشخص می‌شود و می‌تواند عوارض جدی برای مادر و نوزاد همراه داشته باشد.درمان قطعی مسمومیت بارداری با تولد نوزاد انجام می‌شود که اغلب به زایمان زودرس یا وزن کم نوزاد در هنگام تولد منجر می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha