سلامت نیوز : ویدا کاظمی در گفت‌و‌گو با فارس، افزود: این 3 مکمل غذایی نانو شامل 2 نوع ویتامین مینرال و یک نوع غذای مایع مخصوص سالمندان و بیماران بستری در بیمارستانهاست که همه مراحل آزمایش و تأیید آنها در وزارت بهداشت انجام شده و امیدواریم تا دهه فجر امسال شاهد رونمایی و ورود آنها به بازار باشیم.

وی ادامه داد: این مکمل ها و غذاهای جدید با فناوری نانو تولید شده‌ا‌ند و به همین علت اثربخشی بالاتری نسبت به مکمل‌ها و غذاهای معمولی دارند، بسته بندی این اقلام نیز برای بهبود شرایط نگهداری با فناوری نانو انجام شده است و بعد از ورود به بازار در دسترس همه مردم و بیماران نیازمند به این مواد غذایی پیشرفته که به صورت کپسول و غذای مایع هستند، قرار می‌گیرد. 

وی گفت: غذاهای ویژه شامل دسته بندی های مختلفی هستند که یکسری از آنها غذاهای مایعی است که برای بیماران بستری در بیمارستانها استفاده می‌شود زیرا این بیماران برای بهبود سریعتر نیازمند تغذیه از طریق معده هستند اما به علت بیماری توان غذا خوردن را ندارند.وی افزود: به همین علت غذاهای مایع برای آنان تولید می‌شود و از طریق لوله وارد معده این بیماران می‌شود تا با تغذیه مناسب زودتر درمان شوند.

مدیرکل نظارت و ارزیابی مکمل‌ها و غذاهای ویژه وزارت بهداشت ادامه داد: تاکنون 2 تولید کننده غذاهای پزشکی ویژه بیماران و 2 وارد کننده این نوع غذاها در کشور این نوع غذاها را برای بیماران تأمین می‌کردند که به تازگی ۲ وارد کننده این نوع غذاها نیز با انتقال تکنولوژی، غذاهای پزشکی مورد نیاز بیماران را از این پس در داخل تولید می‌کنند که غذاهای آنها مربوط به دو برند معروف بین‌المللی است.

وی گفت: ۲ تولید کننده غذاهای ویژه در یزد و مشهد فعالیت می‌کنند که ۲ تولید کننده جدید تحت نظارت دو شرکت بین المللی نیز بعد از اخذ پروانه تولید محصولات خود به آنها می‌پیوندند و امیدواریم سال آینده شاهد ورود محصولات آنها به بازار باشیم.

کاظمی افزود: غذاهای ویژه علاوه بر غذاهای مورد نیاز بیماران بستری در بیمارستانها شامل غذاهایی است که برای 20نوع بیماری ژنتیکی و نقص آنزیم مانند بیماری PKU نیز تولید می‌شود که به طور کلی یک بحث نو در جهان است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha