سلامت نیوز :به گفته یک فوق تخصص گوارش و کبد، برخی تغییرات اجتماعی مانند شب کاری و بدخوابی باعث به هم خوردن ساعت طبیعی بدن افراد شده که در نتیجه آن باعث به وجود آمدن بسیاری از بیماری‌های گوارشی شده است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا ؛ دکترعلی کشاورزیان در «دوازدهمین کنگره بین‌المللی گوارش و کبد» در جمع خبرنگاران با بیان اینکه بدن همه افراد طبق یک ساعت طبیعی 24 ساعته عمل کرده و هر عضو کارکرد خاص خود را نسبت به این ساعت‌ها انجام می‌دهد، افزود: به هم خوردن این ساعت طبیعی باعث از بین رفتن تنظیم کارهای اعضای بدن شده و مشکلاتی را برای بیمار به وجود می‌آورد.

به گفته وی، بدن انسان فعالیت‌های خود را با روشنایی روز آغاز می‌کند و با تاریکی از طریق چشم، مواد شیمیایی را درست کرده که این فعالیت‌ها را به حداقل می‌رساند به همین دلیل بهتر است کارهای اساسی بدن مانند غذا خوردن در ساعات روشنایی انجام گیرد.

به گفته وی، به هم خوردن این سیستم بیولوژیک با سرطان‌ها رابطه داشته و همچنین باعث می‌شود بیماری‌های آماسی در این افراد افزایش یابد.کشاورزیان تاکید کرد: کسانی که شب کار هستند، بیش از دیگران به انواع سرطان‌ها مانند سرطان سینه و سرطان روده مبتلا می‌شوند.

این فوق تخصص گوارش و کبد با بیان اینکه علاوه بر نوع تغذیه به ساعات تغذیه نیز باید توجه داشت، افزود: در دیگر فعالیت‌های فرد نیز باید این مسئله در نظر گرفته شود.

به گفته وی، ساعت طبیعی بدن با تاثیر در روی نقاط خاصی از مغز به عنوان رهبر تمام اعضای بدن باعث می‌شود کسانی که صبح زود از خواب بیدار می‌شوند، نسبت به دیگر افراد یادگیری متفاوتی داشته باشند و تحقیقات نشان داده است دانشجوهایی که ساعت 9 صبح آموزش می‌بینند از دیگران مطالب را می‌آموزند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha