چهارشنبه ۸ آذر ۱۳۹۱ - ۱۵:۲۳
کد خبر: 61418

سلامت نیوز :  گیاه آلوئه ورا یکی از مفیدترین گیاهانی است که در سلامتی و بهداشت تاثیرگذار است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا ؛ بررسی‌ها نشان می‌دهد آلوئه ورا یک گیاه چند منظوره است که می‌تواند پاسخ به بسیاری از بیماری‌ها بدون هیچ‌گونه عوارض جانبی باشد.

گیاه آلوئه ورا به عنوان یک راه حل معجزه آسا در موارد بهداشتی است. از جمله مزایای این گیاه برای پوست است. بدین صورت که مقدار کمی از ژل آلوئه ورا برای جلوگیری از خشکی پوست مفید بوده و در از بین بردن آفتاب سوختگی نیز موثر است. ژل این گیاه برای درمان تاول، گزش حشرات و اگزما نیز مفید است.

این گیاه برای درمان مشکلات گوارشی و مبارزه با یبوست، بیماری‌های سندرم روده ، سوزش سر دل، ناراحتی‌های دیگر دستگاه گوارشی و در افزایش سیستم ایمنی نیز موثر است.

گیاه آلوئه ورا گیاهی است که منبع غنی از ویتامین‌ها مثل ویتامین A، B1، B2، B6، B12، C ، E و اسید فولیک است. بنابراین مصرف روزانه آلوئه ورا باعث افزایش سیستم دفاعی بدن می‌شود و در نتیجه شما را از هر نوع استرس دور می‌کند.

این گیاه در درمان دیابت نیز موثر است. هنگامی که آلوئه ورا به صورت آب و یا ژل مصرف شود می‌تواند یک درمان سنتی برای دیابت باشد به طوری‌ که سطح قند خون را تنظیم می‌کند.

گیاه آلوئه ورا در درمان آکنه مفید است و دارای خواص ضد التهابی است که کمک به درمان مشکلات آکنه و جوش می‌کند. هنگامی که این گیاه بر روی منطقه آسیب دیده استفاده شود، جای زخم‌ها بهبود می‌یابد وتا حدی قرمزی را کاهش می‌دهد. عصاره آلوئه ورا می‌تواند به طور مستقیم از طریق ژل، کرم و لوسیون برای درمان آکنه پوست استفاده شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha